اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

آغاز اجرای سند توسعه دانش‌بنیان استان‌ها

دبیر ستاد علم و فناوری شورایعالی انقلاب فرهنگی از آغاز اجرای سند توسعه دانش‌بنیان استان‌ها خبر داد.

آغاز اجرای سند توسعه دانش‌بنیان استان‌ها

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور کبگانیان دبیر ستاد علم و فناوری شورایعالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: کلیات سند توسعه دانش بنیان استان‌ها  تصویب شده است، براین اساس برای اسناد ملی برش‌های ملی در نظر گرفته شد و در این راستا اقدام به بررسی توسعه دانش بنیان استانی کردیم که ستاد نقشه جامع علمی کشور برای این منظور ۱۰ استان کشور را در نظر گرفته است.

وی گفت: نخستین استانی که هماهنگی‌های آن در سطح مسؤولان استانی انجام شد، استان بوشهر است، بر این اساس هیأتی با محوریت سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی توانمندی‌های این استان در حوزه‌های انرژی، شیلات، سواحل استانی، تربیت نیروی انسانی و فارغ التحصیلان مورد آسیب شناسی و نقاط قوت را بررسی کرد و امیدواریم این حرکت در سایر استان‌های کشور نیز اجرایی شود.

کبگانیان ادامه داد: در برخی از استان‌ها تعداد فارغ التحصیلان بیشتر و در برخی دیگر کمتر است از این رو ما برای همه استان‌ها یک سند توسعه دانش بنیان یکسانی در نظر نگرفتیم بلکه اسناد با پیشنهاد و نظر مسؤولان و متخصصان استانی تدوین شده است.

وی افزود: همچنین بر اساس ماده ۴ سیاست‌های اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و سایر مقاطع آموزشی کشور فهرست مشاغل به منظور کمک به افراد برای انتخاب صحیح رشته‌های دانشگاهی، به روز رسانی می‌شود.

وی گفت: در صورتی که فارغ التحصیلان در هنگام ورود به دانشگاه‌ها اطلاعاتشان در خصوص مشاغل کامل بود شاید در انتخاب رشته‌های تحصیلی دقت بیشتری می‌کردند و این در حالی است که در دوره دبیر ستاد اطلاعات مناسبی به دانش آموزان در این زمینه ارائه نمی‌شود از این رو احساس‌های کاذب در زمینه برخی از رشته‌ها برای آنها ایجاد خواهد شد.

کبگانیان گفت: تدوین استانداردهای آموزش شغلی و اعتبار بخشی گواهی نامه‌های مهارت مبتنی بر صلاحیت‌های حرفه‌ای و رفع محدودیت‌های اشتغال در خدمات حرفه‌ای از دیگر تأکیدات این ماده است.

قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: فهرست مشاغل نیز در حال حاضر وجود دارد و در سامانه‌های مختلف بارگذاری شده است ولی به روز رسانی نشده و زمانی که عناوین و حوزه‌های کاری و نوع خدمات آنها مشخص شود؛ به افراد در انتخاب رشته مناسب کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول