اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

موسوی خطاب به همتای فرانسوی: تا وقتی به تعهدات برجامی متعهد باشید ما هم متعهدیم

سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به همتای فرانسوی گفت: تا زمانی که به اجرای تعهدات خود در برجام متعهد باشید، متعهد می‌مانیم و تعهداتمان را هم دقیقا مشابه شما اجرا می‌کنیم.

موسوی خطاب به همتای فرانسوی: تا وقتی به تعهدات برجامی متعهد باشید ما هم متعهدیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به همتای فرانسوی گفت: تا زمانی که به اجرای تعهدات خود در برجام متعهد باشید، متعهد می مانیم و تعهدات مان را هم دقیقا مشابه شما اجرا می‌کنیم.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در واکنش به تصمیم ایران برای تعلیق اجرای برخی از تعهداتش ذیل برجام، مدعی شد که این اقدام حاصلی برای تهران نخواهد داشت.

 «آگنس وون در مول» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه که در نشست خبری روزانه در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «ایران با ترک توافق وین هیچ چیز به دست نمی‌آورد.»

وی افزود: «زیر سؤال بردن [توافق] تنها به تشدید تنش‌هایی منجر می‌شود که پیش از این هم در منطقه وجود داشته است. به همین دلیل است که فرانسه به همراه شرکای اروپایی خود قویا از ایران خواسته تجاوز از سقف غنی‌سازی را بدون تأخیر به عقب بازگردانده و از هر اقدام دیگری که ممکن است تعهدات هسته‌ای این کشور را تضعیف کند، خودداری کند.»(اینجا بخوانید)

دهم تیر ماه سال جاری یک منبع مطلع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس (+) اعلام کرد که سقف اورانیوم غنی شده 3.67 درصد ایران از مرز 300 کیلوگرم عبور کرده و پس از آن هم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این موضوع را تأیید کرد. این اقدام ایران در راستای گام اول بیانیه 18 اردیبهشت شورای عالی امنیت ملی در خصوص توقف برخی تعهدات برجامی صورت گرفته است. شورای عالی امنیت ملی ایران در این بیانیه با اعلام اینکه دیگر متعهد به رعایت محدویت‌های مربوط به نگهداری ذخایر اورانیوم غنی شده و ذخایر آب سنگین نخواهد بود، به طرف‌های باقیمانده در برجام فرصت 60 روزه‌ای داد که تعهدات بانکی و نفتی خود در قبال ایران را اجرا کنند و تأکید شد در غیر این صورت ایران گام دوم را با قاطعیت برخواهد داشت. براساس گام دوم، جمهوری اسلامی ایران رعایت محدودیت‌های مربوط به سطح غنی سازی اورانیوم و اقدامات مربوط به مدرن سازی رآکتور آب سنگین اراک را نیز متوقف خواهد کرد.(بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول