اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گیلان قابلیت قطب صنعت سلولزی کشور شدن را دارد

رئیس سازمان صمت گیلان ا اشاره به فعالیت 6 واحد بزرگ تولیدکننده انواع اوراق فشرده چوبی با تکنولوژی مدرن در گیلان گفت: با این ظرفیت با توجه به سازگاری اقلیم گیلان می‌تواند به‌عنوان قطب صنعت سلولزی کشور مطرح شود.

گیلان قابلیت قطب صنعت سلولزی کشور شدن را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد دلق‌پوش ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت سلولزی گیلان در مجموعه شرکت نئوپان فومنات با اشاره به بررسی راهکارهای تأمین منابع و مواد اولیه این صنعت اظهار کرد:  ۳۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت سلولزی گیلان صورت گرفته است که از این میزان ۱۸ هزار میلیارد ریال در بخش اوراق فشرده چوبی و مابقی در بخش پالت سازی و صنایع چوبی سرمایه‌گذاری شده است.

وی در نشست فعالان صنعت سلولزی میزان اشتغال ایجادشده در این صنعت را قریب به دو هزار نفر به‌صورت مستقیم اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی ظرفیت‌های در دست اجرا شاهد اشتغال بیش از ۷۰۰ نفر دیگر در آینده نزدیک خواهیم بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به فعالیت 6 واحد بزرگ تولیدکننده انواع اوراق فشرده چوبی با تکنولوژی مدرن در گیلان افزود: همچنین ۱۰۱ واحد صنعتی درزمینهٔ تولید انواع پالت چوبی هم‌اکنون در گیلان در حال فعالیت هستند که با این ظرفیت با توجه به سازگاری اقلیم گیلان می‌تواند به‌عنوان قطب صنعت سلولزی کشور مطرح شود.

دلق‌پوش با اشاره به نیازهای صنعت سلولوزی در گیلان بیان کرد: هدف از این نشست اتخاذ تصمیم صحیح برای تأمین مواد اولیه مصرفی و همچنین حفظ و نگهداری منابع طبیعی و ملی است و باید برای حل موانع واردات چوب خصوصاً از کشور روسیه برنامه‌های لازم را انجام دهیم.

به گزارش فارس،  شرکت نئوپان فومنات با بیش از دو دهه فعالیت و اشتغال‌زایی ۴۴۰ نفر به‌صورت مستقیم و ظرفیت تولید سالیانه قریب به ۵۰۰ هزار مترمکعب در انواع اوراق فشرده چوبی ام دی اف و اچ دی اف مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام/84007

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول