اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بردخون از عدم برخورد با ماشین‌های شوتی انتقاد کرد

امام جمعه بردخون گفت: ماشین‌های شوتی جاده‌ها را ناامن کرده‌اند.

 امام جمعه بردخون از عدم برخورد با ماشین‌های شوتی انتقاد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی در خطبه‌های نماز جمعه بردخون با اشاره به ویژگی‌های سبک زندگی اسلامی و غربی اظهار داشت: ریشه اصلی مشکلات و ناامنی‌های اجتماعی، فساد و گناه و دوری از معنویت و خداشناسی است که در کشورهای غربی هیچ چیز نتوانسته خوشبختی، آسودگی، آرامش روحی و روانی را ایجاد کند.

امام جمعه بردخون با تأکید بر اینکه دین را پناهگاه قرار دهیم، افزود: انسان‌های دیندار، خود و خانواده را بیمه می‌کنند و هرگاه نقش دین و ارزش‌های اسلامی در جامعه کمرنگ شد، نتیجه‌اش افتادن در پرتگاهی است که خارج شدن از آن دشوار است.

وی اضافه کرد: تجمل‌گرایی، مصرف‌گرایی و تجاوز به حقوق برای عده‌ای افتخار است و به جای رضایت خدا به دنبال کسب رضایت افراد هستند اما در سبک زندگی اسلامی همه افراد باید عضو یک پیکر باشند و منافع و مصالح جمعی را در نظر بگیرند.

خطیب جمعه بردخون با انتقاد از افزایش فاصله طبقاتی در جامعه، گفت: فاصله‌های طبقاتی بیداد می‌کند و بیشتر امکانات در دست عده‌ای خاص است که هرگونه بخواهند کالاهای ضروری مردم را انبار و احتکار می‌کنند.

رکنی‌حسینی ادامه داد: غرب در زمینه اخلاق به بن‌بست رسیده و فساد، فحشا و منکرات در دنیای غرب بیداد می‌کند و خانواده متلاشی شده و زن به عنوان ابزاری در خدمت سرمایه‌داران و شهوت‌پرستان است و هیچ جایگاهی ندارد.

وی با مقایسه زندگی غربی با جامعه اسلامی گفت: متأسفانه برخی به دنبال الگوگیری از فرهنگ غرب هستند که نتیجه‌اش بی‌حجابی، بدحجابی و بی‌بند و باری و افزایش آمار طلاق و ترویج فساد و فحشا و منکرات در جامعه است و حجاب و عفاف به تدریج کم‌رنگ می‌شود که نوع پوشش و لباس زنان و دختران در شأن نظام اسلامی نیست.

امام جمعه بردخون خطاب به نهادهای فرهنگی و والدین بیان داشت: برای فرزندان برنامه داشته باشیم و آنان را پایبند به نماز و ارزش‌های اسلامی تربیت کنیم اما رسانه ملی در این زمینه برنامه‌ای ندارد و برنامه‌های آن مطابق خواست و نیازهای افراد نیست.

وی افزود: در این کشور نیروی انسانی فراوانی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها دارد اما بهره‌ای از این منابع انسانی نمی‌بریم که بدترین ظلم این است که از امکانات و منابع استفاده نشود.

رکنی‌حسینی ماشین‌های شوتی را باعث ناامنی جاده‌ها دانست و گفت: ماشین‌های شوتی جان و مال مردم را به خطر انداخته‌اند و جاده‌ها را ناامن کرده‌اند و جان مردم را به بازی گرفته‌اند اما هیچ برخوردی با این خودروهای مرگ نمی‌شود.

امام جمعه بردخون با بیان مناسبت‌های هفته و اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران حج گفت: دشمنان یک هدف دارند که بر این کشور مسلط شوند اما باید بدانند 80 میلیون انسان آزاده از دستاوردهای نظام اسلامی پاسداری می‌کنند و پیروزی نهایی از آن اسلام و نظام اسلامی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول