اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تأکید امام جمعه بندرترکمن به اعاده اموال نامشروع مسؤولان

امام جمعه بندرترکمن به دستور قوه قضاییه برای اعاده اموال نامشروع مسؤولان اشاره کرد و گفت: این همان چیزی است که امام علی (ع) فرمودند که اگر حاکم شوم بیت‎المال را برمی‎گردانم حتی اگر مهریه زنان شما شده باشد.

تأکید امام جمعه بندرترکمن به اعاده اموال نامشروع مسؤولان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرترکمن، محمدصالح منصوری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی‎سیاسی نمار جمعه بندرترکمن ضمن گرامیداشت دهه کرامت و با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران حج اظهار کرد: معظم‎له خطاب به مسؤولان و مردم فرمودند حج هم نمایش بندگی و خشوع است و هم عامل اجتماعی وحدت و برادری است، از جمله خطاهای بزرگی که همیشه می‌شنیدیم و حالا هم از بعضی که نسبت به اسلام بی‌مبالات هستند، می‌شنویم این است که می‎گویند حج را سیاسی نکنید.

وی تصریح کرد: معظم‎له در این دیدار با طرح این پرسش که یعنی چه حج را سیاسی نکنید؟ فرمودند ایجاد وحدت، یک امر سیاسی است. دفاع و حمایت از ملت فلسطین و مظلومین دنیای اسلام مثل یمن یک کار سیاسی است و دفاع از مظلوم، عین تعالیم اسلامی و واجب است؛ یا برائت از مشرکین که یک فریضه است، همه‌ی اینها مال دین است.

امام جمعه بندرترکمن ادامه داد: معظم‎له خطاب به عربستان سعودی فرمودند کسانی که متصدی حج هستند وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید امنیت حجاج را تأمین کنند، رهبر مظم انقلاب همچنین در ادامه به حجاج توصیه کردند که در تضرع‎های دست جمعی و در دعاها از خداوند متعال بخواهند که گرفتاری‎های امت اسلامی برطرف شود و شر دشمنان اسلام از سر مسلمانان کم شود.

*متأسفانه امروز از مسأله نفوذ بسیار ضربه می‎خوریم

منصوری در ادامه به مسأله نفوذ اشاره کرد و افزود: متأسفانه امروز در مسأله نفوذ بسیار ضربه می‎خوریم و به گفته دادستان کل کشور «الهام حسن زاده» با 16 نفر از مدیران نفتی ارتباط داشته و با تبادل اطلاعات به خارج از کشور و نفوذ در قراردادها ضربات سنگینی بر اقتصاد کشور وارد کرده است.

وی بیان کرد: نفوذ جیسون رضاییان فرد 38 ساله که تابعیت آمریکایی دارد مورد دیگری بود که به عنوان خبرنگار وارد ایران شد و با یک ایرانی ازدواج کرد و از طریق خواهرزاده رئیس جمهور وارد دفتر رئیس جمهور می‎شود تا جایی که خبرهای خیلی محرمانه را برای سازمان سیا ارسال می‎کند و آمریکا حاضر شد پول هنگفتی را برای آزادی وی بپردازد.

امام جمعه بندرترکمن اضافه کرد: آقای دری اصفهانی از عوامل اصلی مذاکرات هسته‎ای مورد دیگر از مسأله جاسوسی بوده که با ساعت خود مذاکرات هسته‎ای را ضبط و برای اسرائیل می‎فرستاد و یا نزار زکا در معاونت امور زنان و یا سیدامامی در محیط زیست موراد دیگری از جاسوسی بوده است که این موراد می‎طلبد مسؤولان دقت بیشتری کنند.

منصوری افزود: رسیدگی به پرونده حسین فریدون و برادر معاون اول رئیس جمهور و آقای ریخته‎گران در بانک سرمایه که 14 هزار میلیارد تومان بیت‎المال را حیف و میل کردند خبرهای خوشی است که از دستگاه قضا به گوش می‎رسد.

**لزوم بررسی خصوصی‎سازی‎ها/ فروش اموال بیت‎المال با قیمت کم به افراد خاص!

وی به دستور قوه قضاییه برای اعاده اموال نامشروع مسؤولان اشاره کرد و گفت: این همان چیزی است که امام علی (ع) فرمودند که اگر حاکم شوم بیت‎المال را برمی‎گردانم حتی اگر مهریه زنان شما شده باشد و در آن زمان نیز عده‎ای با امام علی (ع) مخالفت کردند و امروز نیز عده‎ای از نمایندگان اصلاح‎طلب مجلس با این طرح مخالفت کردند و 22 نفر از نمایندگان مجلس خواستار تعویق در این طرح شدند.

امام جمعه بندرترکمن دستور رئیس قوه قضاییه در بررسی خصوصی‌سازی‎ها را بسیار مهم خواند و افزود: زد و بندهایی برای فروش اموال بیت‎المال به برخی افراد خاص با قیمت کم و بدون تشریفات اداری انجام می‎شود که رئیس قوه قضاییه دستور دادند این مسأله پیگیری شود که جای قدردانی دارد.

*افراد منفعت‎طلب مانع رشد صنعت خودروسازی هستند

منصوری با اشاره به ساخت زیردریایی بسیار بزرگ توسط ارتش به نام فاتح توضیح داد: این زیردریایی دارای تناژ 700 تن است به ناوگان نیروی دریایی ارتش پیوست و بسیار پیشرفته است و شبیه زیردریایی‎هایبزذگ و پیشرفته جهان است.

وی به ساخت ناوشکن جماران دو اشاره کرد و متذکر شد: این ناوشکن حدود 100 متر طول دارد و بیش از یک هزار و 300 تن وزن دارد و کاربردی ترین ناوشکن دنیا است و هزینه ساخت آن یک چهارم قیمت مشابه خارجی در جهان است.

امام جمعه بندرترکمن با طرح این پرسش که چرا جوانان ما ناوشکن و زیردریایی می‎سازند اما پراید نمی‎توانند، بسازند، گفت: صنعت وزارت دفاع در اختیار نیروهای انقلابی است اما متأسفانه صنعت خودرو در دست غیرانقلابی‎ها و کسانی است که به فکر منافع خود هستند به همین دلیل شاهد مشکل در صنعت خودرو هستیم.

منصوری تأکید کرد: به طور قطع جوانانی که توان ساخت زیردریایی و ناوشکن پیشرفته را دارند، می‎توانند خودرویی بهتر از تویوتا را هم بسازند.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول