اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مقابله با قاچاق سوخت از مرکز تا نوار مرزی کشور/ با استخراج بیت کوین برخورد می‌کنیم

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان این‌که تمرکز ویژه‌ای بر قاچاق سوخت در استان داریم، گفت: نیروی انتظامی با کنترل از مبدأ یا به عبارتی مراکز استان‌های مرکزی به مبارزه با قاچاق سوخت می‌پردازد و این کنترل و مقابله تا نوار مرزی هم صورت می‌گیرد.

مقابله با قاچاق سوخت از مرکز تا نوار مرزی کشور/ با استخراج بیت کوین برخورد می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی معصوم‌بیگی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به بیان آمار 3 ماهه فعالیت نیروی انتظامی استان اصفهان در سال 98 اشاره و اظهار کرد: در سرقت‌های مهم، سرقت به عنف و سرقت‌های مسلحانه با کاهش قابل توجهی مواجه هستیم، در 3 ماهه اول سال 98 تعداد 28 باند سرقت شناسایی شده‌ و با آن‌ها برخورد شده است، در حوزه انهدام باندهای سرقت از منازل با  29 درصد بیشترین انهدام را داشته‌ایم، سرقت داخل خودرو با 15 درصد و باندهای سارقان اماکن هم 14 درصد از سهم کل باندهای منهدم شده را دارند، همچنین در سال جاری 36 درصد افزایش دستگیری متهمان سرقت را داشته‌ایم، اموال مکشوفه از سارقان نیز بالغ بر 160 میلیارد ریال ارزش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در رابطه با اقدامات در حوزه قاچاق کالا افزود: با توجه به این‌که رونق تولید از موضوعات محوری و شعار سال است تمرکز خوبی بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شده است، از ابتدای سال 98 تا کنون 600 پرونده قاچاق کالا در نیروی انتظامی استان اصفهان تشکیل شده است، همچنین در این زمینه حدود 700 نفر قاچاقچی کالا هم دستگیر و 300 خودروی حامل کالای قاچاق نیز توقیف شده است، ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در 3 ماهه سال جاری نیز بالغ بر 384 میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: طرح کنترل انبارها و مکان‌هایی که ممکن است قاچاق کالا در آنجا وجود داشته باشد با قوت در سطح استان انجام شده است و بالغ بر 170 انباری که مظنون به نگهداری کالای قاچاق بودند مورد بازرسی قرار گرفته‌اند و توفیقات خوبی هم در این زمینه داشته‌ایم.

معصوم‌بیگی با بیان این‌که اجرای 4 مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح استان انجام شده است و تمرکز ویژه‌ای بر قاچاق سوخت در استان داریم، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که ارزش ریالی سوخت در کشورهای همسایه چندین برابر ارزش سوخت عرضه شده در ایران است قاچاقچیان تلاش می‌کنند سوخت را از کشور خارج کنند، نیروی انتظامی با کنترل از مبدأ یا به عبارتی مراکز استان‌های مرکزی این کنترل را انجام می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: این کنترل و مقابله تا نوار مرزی هم صورت می‌گیرد و شبکه بسیار مهمی که قصد خروج بالغ بر یک میلیون و 30 هزار لیتر سوخت از استان را داشت در همین راستا شناسایی و دستگیر شد.

وی تأکید کرد: اجرای 155 مرحله ایست و بازرسی‌های موقت در محورهای آلوده به قاچاق کالا و ارز از دیگر اقداماتی بوده است که به صورت ویژه در این 3 ماه در پلیس استان اصفهان انجام شده است.

معصوم‌بیگی از افزایش 22 درصدی انهدام باندهای جعل و کلاهبرداری در استان اصفهان در 3 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: ارزش ریالی جرائم اقتصادی بیش از 300 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح ظفر 5 در اصفهان در حوزه راهنمایی و رانندگی توضیح داد: در این طرح بالغ بر 2 هزار خودرویی که برای نوامیس مردم ایجاد مزاحمت داشته و همچنین در «دور دور» شرکت کرده و نظم عمومی معابر و خیابان‌ها را بر هم می‌زدند توقیف شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح تابستانه پلیس از اول تیرماه در جاده‌های برون‌شهری و درون‌شهری عنوان کرد: در این طرح ظرفیت بسیار خوبی به کار گرفته شده است که بتوانیم آمار جانباختگان ناشی از تصادفات کاهش دهیم، البته مردم در کاهش این آمار نقش اول را بازی می‌کنند به این دلیل که به میزانی که قوانین و مقررات رعایت شود به همین میزان با کاهش تصادفات به ویژه تصادفات پرشدت مواجه هستیم، از مردم و رانندگان تقاضا می‌شود رعایت قوانین و مقررات را داشته باشند که خود و دیگران را با مخاطره مواجه نکنند.

معصوم‌بیگی با تأکید بر برخورد نیروی انتظامی با تخلفات حادثه‌ساز مطرح کرد: تصادفات با کمتر از 9 میلیون تومان خسارت نیاز به کروکی پلیس ندارند و مردم خودشان را معطل نکرده و خیابان‌ها و معابر را مسدود نکنند، البته این امر تا مادامی است که اختلافی بین 2 طرف راننده نباشد و می‌پذیرند که کدام خودرو مقصر است و شرکت بیمه‌ای موظف به پرداخت خسارت است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به این‌که طبق تبصره ذیل ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات خودروهایی که یک میلیون تومان و بیشتر جریمه دارند توقیف می‌شوند و تا زمان پرداخت جریمه امکان رفع توقیف وجود ندارد، بیان کرد: در این زمینه مساعدتی برای رانندگان این خودروها در نظر گرفته شده است تا با پرداخت اقساط یک ساله جرائم، خودروی خود را از توقیف خارج کنند، البته خودروهایی که دستور قضایی دارند مشمول استفاده از تسهیلات اقساطی نمی‌شوند، همچنین رانندگانی که به علت مستی یا استفاده از مواد مخدر یا مواد روانگردان جریمه شده‌اند و دارای نمره منفی هستند تا پایان ممنوعیت از رانندگی شامل این تسهیلات نمی‌شوند.

وی در رابطه با تشدید برخورد با توقف‌های غیرمجاز و پارک‌های دول بیان کرد: در این رابطه خودروهای مکانیزه ثبت تخلف را افزایش داده‌ایم، یکی از موضوعاتی که در طرح تابستانه منظور شده همین است که در سطح معابر حرکت کرده و به صورت سیستمی و مکانیزه خودروهای دارای پارک دوبل و یا توقف کرده زیر تابلوهای ممنوعه را به صورت اتوماتیک جریمه می‌کنند؛ جریمه کردن مکانیزه خودروها کاری مشترک بین نیروی انتظامی و شهرداری بوده اما مسؤولیت اصلی آن با پلیس است، در حال حاضر 3 خودروی سیار فعال شده که باید افزایش پیدا کند و در گام بعدی هم در شهرستان‌ها این طرح اجرا شود.

معصوم‌بیگی اضافه کرد: همچنین در طرح تابستانه پلیس برخورد با تخلفات حادثه‌ساز را داریم و 180 تیم هم برای اجرای طرح تابستانه در پلیس راه به کارگیری شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش 9 درصدی جانباختگان ناشی از تصادفات درون‌شهری، ابراز کرد: سهم موتورسیکلت در درون شهر در تصادفات فوتی 32 درصد، سهم عابر پیاده 49 درصد و سایران هم 19 درصد است، در زمینه تعداد جانباختگان راکبان موتورسیکلت‌سوار 26 درصد کاهش را در 3 ماه ابتدایی سال 98 داشته‌ایم، اما تعداد جانبختگان عابر پیاده 22 درصد با افزایش مواجه بوده است.

وی با اشاره به این‌که پرحادثه‌ترین روز تصادف در درون شهر روزهای شنبه است که 21 درصد تصادفات در این روز در طی هفته اتفاق افتاده است، اذعان کرد: پرحادثه‌ترین ساعت شبانه‌روز ساعت 20 تا 22 با 19 درصد تصادفات است، بیشترین علت تامه تصادفات عدم توجه به جلو با 47 درصد است.

معصوم‌بیگی با اشاره به کنترل آمار جانباختگان در حوزه برون‌شهری عنوان کرد: در حوزه تصادفات جرحی برون‌شهری با کاهش 0.5 درصدی رو به رو بوده‌ایم؛ در 3 ماه ابتدایی سال جاری 100 نفر در تصادفات برون‌شهری جان باخته‌اند که بیشتر این تصادفات از ساعت 16 الی 20 بوده است که 27 درصد تصادفات را در طول شبانه‌روز شامل می‌شود، اما در تصادفات خسارتی با افزایش مواجه هستیم؛ عدم توجه به جلو با 42 درصد، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت 19 درصد و عدم رعایت حق تقدم 8 درصد 3 علت عمده تصادفات در جاده‌ها است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان این‌که محورهای آزادراه اصفهان کاشان، سمیرم به یاسوج و دامنه الیگودرز بیشترین تصادفات را در سال جاری داشته‌اند، گفت: 61 درصد تصادفات در روز و 39 درصد در شب رخ است.

وی در رابطه با اقدامات پلیس اصفهان در رابطه با مبارزه مواد مخدر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 12 تن انواع مواد مخدر در استان اصفهان در سال جاری کشف شده است، همچنین 36 باند تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و دستگیر شده اند؛ در همین رابطه 335 طرح پاکسازی نقاط آلوده در سطح استان اجرایی شده است که در این طرح افزایش 29 درصدی جمع‌آوری معتادان متجاهر و توزیع کنندگان مواد مخدر را داشته‌ایم.

معصوم بیگی به افزایش 100 درصدی جرایم در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: برداشت از حساب، کلاهبرداری رایانه‌ای و برداشت‌های غیر مجاز اینترنتی در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند، در 3 ماه سال جاری طرح ویژه‌ای را با هدف افزایش امنیت کاربران در واحدهای ارائه خدمات اینترتی استان اجرا کرده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه اظهار کرد: حدود 800 هزار امدادخواهی به صورت روزانه از پلیس 110 صورت گرفته است که تصادفات، نزاع و درگیری و سرقت در رتبه‌های اول تا سوم قرار داشته‌اند.

وی افزود: در حوزه مشروبات الکلی کشفیات خوبی را داشتیم، مصرف مشروبات مسموم را چند ماه قبل داشتیم که 6 نفر جان خود را از دست دادند، اخیراً هم 8 نفر به علت مصرف مشروبات الکلی مسموم در بیمارستان بستری شدند.

معصوم‌بیگی در رابطه با موبایل قاپی مطرح کرد: هوشیاری مردم اگر رعایت شود می‌توان فرصت‌های ارتکاب دزدی موبایل را از موبایل قاپ‌ها بگیریم، بعضی مواقع سرقت در مکان‌های شلوغ است و خیلی وقت‌ها افراد موبایل خود را جای می‌گذارند، البته سرقت موبایل در اصفهان محدود بوده و آمار آن هم رو به کاهش است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایخ به سؤالی در رابطه با ایجاد نشاط در جامعه بیان کرد: پلیس باید بسترهای امنیت را فراهم کند تا دستگاه‌های متولی ایجاد نشاط انجام وظیفه کنند، اما ایجاد نشاط به عهده نیروی انتظامی نیست و برنامه خاصی برای این موضوع ندارد.

وی در رابطه با مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر در پارک‌ها توضیح داد: در این زمینه طرح کام را نیروی انتظامی استان اصفهان در حال اجرا دارد و مرحله اول آن با حضور در یکی از مناطق اصفهان انجام شد و نمایشگاهی هم برگزار شد و مشاورانی هم حضور پیدا کردند، در مرحله دوم هم 500 نفر از دانش‌آموزان این منطقه در اردویی سیاحتی شرکت داده شدند و مشاورانی هم ما را همراهی کردند و آموزش‌هایی به این دانش‌آموزان داده شد، در مرحله سوم هم به دنبال امتداد ارتباط با این دانش‌آموزان هستیم؛ در مناطق آلوده به طور مستمر اجرای طرح پاکسازی داریم، چراکه مواد مخدر ابرآسیب است و خانواده‌ها و جامعه باید بیشتر در این زمینه تلاش کنند.

معصوم‌بیگی در رابطه با برخورد با خاطیان بازی سپاهان و پرسپولیس در اصفهان گفت: بازی سپاهان و پرسپولیس به خوبی مدیریت شد و نیروی انتظامی طرح جامع و کاملی برای این بازی طراحی کرد، امنیت درون ورزشگاه 100 درصد انجام شد و امنیت بازیکنان هم تأمین شد، اما به دلیل منتقل شدن تنش‌های درون زمین به تماشاچیان و وجود تنها یک خروجی مشکلات و برخوردهایی را در بین تماشاچیان موجب شد؛ افرادی در این زمینه دستگیر شدند که پروسه رسیدگی قضایی در حال انجام است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تأکید بر این‌که سطح سلامت نیروی انتظامی امروزه بالا است، ابراز کرد: یکی از مأموریت‌های محوری نیروی انتظامی ملاقات با مردم در راستای مردم‌داری است، از افتخارات نیروی انتظامی است که مردم‌دار باشد.

وی در ادامه بر این نکته تأکید کرد که همه دستگاه‌هایی که ارز مجازی تولید می‌کند، قاچاق است، عنوان کرد: ما با همه این دستگاه‌ها برخورد می‌کنیم؛ دستگاه‌های ماینر در مصرف برق بسیار پرمصرف است، این دستگاه‌ها را به زمین‌های کشاورزی و دامداری می‌برند و در آن محل‌ها استفاده می‌کنند که این امر نیز جرم است.

معصوم‌بیگی در پایان اذعان کرد: در رابطه با بیت کویین یا ارزهای دیجیتالی قرار بر این بود که بانک مرکزی ورود پیدا کند، بانک مرکزی باید شفاف‌سازی کند که خرید و فروش ارز دیجیتال چه وضعیتی دارد؛ به لحاظ شرعی هم عمده فتواها بر نفی استفاده از بیت کوین است.

انتهای پیام/63088/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول