اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بهره‌مندی 887 هزار و 937 نفر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی هرمزگان

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان گفت: در مجموع، 887 هزار و 937 نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

بهره‌مندی 887 هزار و 937 نفر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی هرمزگان

 به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید فاضل حیدری بلوکی صبح امروز در نشست خبری هفته تأمین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی را یک سازمان بیمه گر اجتماعی نامید که ماموریت اصلی آن، پوشش کارگران مزد و حقوق بگیر «به صورت اجباری» و صاحبان حرف و مشاغل آزاد «به صورت اختیاری» است.

 وی افزود: بطور کلی تعهدات سازمان تأمین اجتماعی به بیمه شدگان به دو نوع تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت تقسیم می‌شود که حمایت‌های در موارد بیماری، بارداری، حوادث و ...، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، غرامت نقض عضو مقطوع و ... از تعهدات کوتاه مدت است.

 مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی هرمزگان با اشاره راهبردهای اصلی این سازمان بیان کرد: اصلاح ساختارها، توسعه قابلیت‌ها و افزایش ظرفیت‌های سازمانی با تاکید بر ارتقاء جایگاه سازمان یه عنوان یک نهاد فعال اثرگذار و افزایش هم افزایی بین بخش‌های مختلف بیمه ای، درمانی و سرمایه‌گذاری از جمله راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی است.

حیدری بلوکی گفت: در حال حاضر اداره کل تأمین اجتماعی هرمزگان با ۴۰ واحد اجرایی از قبیل ۱۷ شعبه دائم، ۱۳ شعبه اقماری، ۲ شعبه اقماری دارای مجوز، ۶ کارگزاری فعال است، همچنین ۲ کارگزاری دارای مجوز راه اندازی نیز در بندرعباس و میناب در هفته تأمین اجتماعی خواهدشد.

 وی اضافه کرد: تا کنون ۳۲۱ هزار و ۴۱۴  بیمه شده اصلی و ۵۶۶ هزار و ۴۵۰ بیمه شده تبعی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان قرار دارند که در حوزه بیمه شده تبعی، با افزایش ۲ درصدی نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان ادامه داد: در مجموع، ۸۸۷ هزار و ۹۳۷ نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته اند.

حیدری بلوکی با بیان اینکه جمع مستمری بگیران در استان هرمزگان، ۸۳ هزار و ۸۳۲ نفر است، بیان داشت: از این تعداد، ۴۷ هزار و ۹۳۷ نفر مستمری بگیر اصلی، ۳۵ هزار و ۸۹۵ مستمری بگیر تبعی هستند که در این زمینه، ۹ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی گفت: ۶۵۳ میلیارد تومان در قالب تعهدات بلند مدت و بیش از ۱۸ میلیارد تومان در قالب تعهدات کوتاه مدت به بیمه‌شدگان پرداخت شده است که در تعهدات بلندمدت ۱۳درصد افزایش داشته‌ایم.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه نزدیک به ۵۵ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: بیش از ۶۳ هزار کارگاه در استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش ۱۰ درصدی هستیم.

حیدری بلوکی از بررسی ۴۲۲ پرونده در حوزه‌ مشاغل سخت و زیان آور و تایید حدود ۹۰ درصد از این مشاغل خبر داد و اضافه کرد: پوشش بیمه‌ افراد خارجی بر اساس لیست و سامانه‌ای که در اختیار اداره کل اتباع خارجی بوده از دیگر اقدامات مهم سال گذشته این سازمان است.

وی ابراز داشت: در کارگروه رفع موانع تولید نیز به مشکلات کارگران و کارفرمایان پرداخته‌ایم و سعی‌ شده در سال رونق تولید به تولید داخلی رونق ببخشیم.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی هرمزگان بیان کرد: در حمایت از کارفرمایان بیش از ۳۲۰ جلسه بررسی به اعتراضات کارفرمایان را برگزار کردیم و ۷۹ جلسه توسط هیات تجدیدنظر بررسی شده است.

حیدری بلوکی در پایان با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از بیمه‌کنندگان بزرگ کشور تلقی می‌شود و این مسؤولیت ما را در قبال مردم بیشتر می‌کند، افزود: تامین اجتماعی در پالایشگاه نفت بندرعباس، لاوان و پاسارگاد سهام دارد که این سهام متعلق به کارگران و بیمه شدگان است.

انتهای پیام/۸۸۰۳۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول