اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بازرسی از وضع مصرف انرژی در ادارات سمنان/ مدیران موظف به همکاری هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: نامه همکاری بخش‌های اداری، صنعتی و کشاورزی در گذر از اوج بار تابستانی برق به مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ شد.

بازرسی از وضع مصرف انرژی در ادارات سمنان/ مدیران موظف به همکاری هستند

حشمت‌الله عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: با توجه به تغییر ساعت اداری، نامه وزیر نیرو و مصوبات هیأت وزیران و به‌منظور تأمین برق و افزایش پایداری شبکه و جلوگیری از خاموشی و ضرورت اعمال محدودیت‌ها برای عبور از اوج بار تابستان سال جاری، باید موارد مرتبط با کاهش مصرف برق به نحو شایسته‌ای اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه باید در فصل تابستان مصرف برق به‌گونه‌ای مدیریت شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یابد، تصریح کرد: به‌منظور مدیریت برق مصرفی تجهیزات سرمایشی، دمای محیط کار حداقل 25 درجه سانتی‌گراد تنظیم و استفاده حداکثری از نور طبیعی طی روز صورت گرفته و سامانه‌های سرمایشی و روشنایی پس از وقت اداری از مدار خارج شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ادامه داد: واحدهای صنعتی، عمومی، اداری و کشاورزی که دارای مولد برق بیش از 100 کیلووات هستند، موظف‌اند طی ماه‌های تیر و مرداد بین ساعات 12 تا 18 برای تأمین کل یا بخشی از برق موردنیاز از ظرفیت نیروگاهی خود استفاده کنند.

عسگری با عنوان اینکه شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان موظف به تأمین سوخت موردنیاز مولدهای مذکور به‌ویژه در تابستان است، اظهار کرد: ترغیب شبکه‌ها و رسانه‌های محلی برای ارتقای سطح مشارکت مردم در طرح‌های مدیریت مصرف به‌ویژه اتکا به فرهنگ غنی ارزش‌ها و سنت‌های استان در دستور کار قرار گیرد.

وی به اتخاذ تدابیر لازم برای همکاری مؤثر مشترکان صنعتی و کشاورزی برای اجرای طرح‌های تشویقی مدیریت بار اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان همکاری بخش‌های مختلف با گروه‌های کاری و بازرسی شرکت توزیع نیروی برق را مورد تأکید قرار داد و گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان موظف است تا با انجام بازرسی ویژه و دوره‌ای به‌صورت شبانه‌روزی، نحوه همکاری و اجرای بخشنامه را در بخش اداری شامل سازمان‌ها، ادارات، نهادها، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادها و در بخش‌های صنعتی و کشاورزی رصد و گزارش آن را به‌صورت منظم به استانداری سمنان ارسال کند.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول