اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

رستمی: ظاهر تحریم‌ معیشت و باطن آن اعتماد مردم را نشانه گرفته است

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها گفت: ظاهر تحریم‌ها اقتصاد و معیشت مردم را هدف گذاشته اما باطن تحریم اعتماد و امید مردم در کشور را نشانه گرفته است.

رستمی: ظاهر تحریم‌ معیشت و باطن آن اعتماد مردم را نشانه گرفته است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور، اظهار داشت: دانشگا‌ه‌ها در برابر تحریم‌ها مجهز نشده‌اند و هماهنگ نیستند. 

وی گفت: کشور نقشی در تشدید تحریم‌ها ندارد اما سال‌هاست که با این موضوع مواجه است و در نتیجه لازم است که تمامی ارکان کشور در برابر این موضوع ساماندهی شوند. 

رستمی ادامه داد: در شرایطی که سخت‌ترین تحریم‌ها را پشت‌سر می‌گذاریم هنوز رویکردهای دانشگاه‌ها در این مسیر به درستی روشن نیست.

وی ادامه داد: امروز می‌بینیم که دستاوردهای 40 ساله کشور به نسل جوان منتقل نشده‌ است و در نتیجه شاهد این هستیم که اعتماد و امید در کشور مانند قبل نیست.

به گفته وی، ظاهر تحریم‌ها معیشت مردم و اقتصاد کشور را نشانه گرفته است اما در باطن اعتماد و امید مردم هدف اصلی تحریم‌ها است. 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها گفت: با شناخت به این امر که سرمایه انسانی کشور مورد هدف تحریم است باید نظام ‌آموزش و پرورش و آموزش عالی متناسب با شرایط روز آرایش شوند.

رستمی تأکید کرد: در تجربه‌هایی که در واگذاری مسئولیت به دانشگاه‌ها حاصل شده دیده‌ایم که هر گاه فضا و زمینه را فراهم کرده‌ایم دانشگاه‌ها موفق عمل کرده‌اند. از این رو کافی است که سیاست‌گذاری را مشخص و نقشه راه را برای دانشگاه‌ها روشن کنیم تا وارد عمل شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول