اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

دو هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از واگذاری 2 هزار 100 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در استان قزوین خبر داد.

دو هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری مدیرکل و معاونین بهزیستی استان با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن اجتماعات مرکز نگهداری معلولان ذهنی پسران امین برگزار شد، اظهار کرد: مرکز ذهنی امین از مراکز خوب بهزیستی است و مخصوص اشخاص بالای 14 سال است که  با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان ساخته شده است.

وی افزود: امسال هفته بهزیستی با شعار"به زیستن در گام دوم؛ شفافیت، توانمندسازی و ارتقای سلامت اجتماعی" با برنامه‌هایی از جمله کاروان بازدید از خدمات بهزیستی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، حضور در منازل خیرین، تجلیل از کارآفرینان برتر سرپرست خانوار، دیدار با کارکنان پیشکسوت بهزیستی، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی مددجویان و استقرار خودروهای اجتماعی برای معرفی خدمات بهزیستی در نظر گرفته شده است.

وارثی خاطرنشان کرد: اجرای تئاتر خیابانی، ارائه خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی رایگان برای جامعه هدف، برگزاری مسابقات پیاده‌روی و ویلچررانی، حضور در گلزار شهدا و اعزام دانشجویان نخبه به مشهد مقدس نیز از دیگر برنامه‌های هفته بهزیستی است.

وی با بیان اینکه در هفته بهزیستی 40مورد از خدمات بهزیستی با ارزش ریالی 20 میلیارد تومان افتتاح می‌شود، اعلام کرد: با افتتاح این پروژه‌ها برای بیش از 172 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: در سال ۹۷ توانستیم در حوزه معاونت پیشگیری رتبه چهارم و در حوزه اورژانس اجتماعی رتبه ششم کشور را بدست آوریم.

وی عنوان کرد: همچنین در حوزه جمع‌آوری مشارکت مردمی برای بهزیستی نیز جزو 10 استان برتر در سطح کشور هستیم.

این مسؤول اضافه کرد: در سال 97 توانستیم 24هزار معلول را شناسایی و شرایط هویت و اقتصادی آنان را در سامانه ثبت کنیم.

وی اعلام کرد: 21هزار معلول در حوزه مستمری بگیران بهزیستی قرار دارند که از این میزان 18هزار و 165نفر مستمری بگیران حوزه توانبخشی و مابقی در حوزه اجتماعی قرار می‌گیرند.

 

شناسایی 7 هزار 300 معلول روستایی در سال 97

وارثی با بیان اینکه طرح CBR مبنی بر توانبخشی مبتنی بر جامعه در روستاها 100 درصد انجام شده است، گفت: در این راستا 7 هزار و 300 معلول روستایی شناسایی و در بانک اطلاعاتی ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مراکز نگهداری نسبت به سال گذشته 37 و نیم درصد رشد داشتیم، افزود: در این زمینه با 24مرکز روزانه به هزار نفر در سطح استان خدمات ارائه می‌کنیم که در این زمینه 33 درصد رشد داشته‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اهتمام مردم و خانواده‌ها در نگهداری و ارائه خدمات به معلولین در منزل گفت: کمترین آمار نگهداری معلولین در مراکز جامعه هدف را داریم به‌طوری‌که تنها هزار و 500 نفر از 24 هزار معلول استان در مراکز نگهداری می‌شوند.

وی عنوان کرد: در حوزه پیشگیری از معلولیت بحث مشاوره ژنتیک، غربالگری و اختلالات ژنتیکی سال گذشته 8هزار نفر تحت پوشش این سه طرح قرار گرفتند.

وارثی توضیح داد: 243 نفر از افراد تحت پوشش قرار گرفته در این طرح‌ها دارای ژن معیوب بودند که شناسایی شده  و در این راستا 63مورد تحت حمایت سقط درمانی و پیشگیری از تولد فرزند معلول شدند.

وی اعلام کرد: سال گذشته بیش از 44 هزار 718 نفر در طرح بینایی سنجی مشارکت کردند که 1 هزار 479 نفر از آن مبتلا به بیماری تنبلی چشم بوده و 484 نفر نیز تحت پوشش بهزیستی و خدمات حمایتی قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه خط تلفن مشاوره در اعتیاد در سال گذشته 13 هزار و 725مورد تماس داشت،  مطرح  کرد: این تعداد تماس نسبت به سال٩۶ حدود 54 درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان آوج که به‌زودی انجام خواهد شد، مرکز اورژانس اجتماعی در تمامی شهرستان‌های استان قزوین فعال می‌شود.

 

مراجعه بیش از 80 هزار نفر به اورژانس اجتماعی

وارثی اعلام کرد: سال گذشته بیش از 80 هزار و 730 مراجعه کننده به مراکز  اورژانس اجتماعی داشتیم.

وی یاد آور شد: متاسفانه شاهد رشد ۱۰۰ درصدی در آسیب‌های اجتماعی  بودیم و  بعد از استان البرز، قزوین قرار دارد که  تنها راهکار آن کنترل آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی مردم است.

وارثی ادامه داد: با رشد 359 درصدی تماس با تلفن 123، به‌زودی خط تماس 123 به صورت شبانه‌روزی در تمام سطح استان افتتاح برپا شد.

وی عنوان کرد : سال گذشته با واگذاری تسهیلات اشتغال‌‍‌زایی به 663 نفر از افراد تحت پوشش و زنان سرپرست خانوار، شاهد اشتغال آنان بودیم و امیدواریم با حمایت‌های صورت گرفته شاهد ایجاد اشتغال پایدار برای این افراد باشیم.

این مسؤول با بیان اینکه در واگذاری مسکن نسبت به سال 96 حدود 250درصد رشد داشته‌ایم، تأکید کرد: بخش اعظمی از این مسکن‌ها به خانواده دارای دو معلول واگذار شده است.

وی در پایان بیان کرد: از 3 هزار و 930 واحد تا به امروز 2هزار و 100 واحد تحویل داده شده و هزار و 830 واحد باقی مانده و در حال ساخت است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول