اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کمبود 35 قلم دارو در گلستان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: در حال حاضر در استان گلستان برای 35 قلم دارویی با کمبود مواجه هستیم.

کمبود 35 قلم دارو در گلستان

محمد صلبی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: داروخانه‎ها یکی از سالم‎ترین مراکز ارائه خدمت هستند و تعداد مراجعات در آن بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: هر کسی که از داروخانه‎ها تخلف و یا شکایتی داشت، می‎تواند به ما اعلام کند که همکاران ما بلافاصله از داروخانه موردنظر بازدید می‎کنند، علاوه‎بر ما سازمان‎های بیمه‎گر و بازدیدهای گروهی نیز از داروخانه‎ها وجود دارد که موجب می‎شود داروخانه‎ها کمترین تخلف را داشته باشند.

* 12 مورد لغو صلاحیت مسؤول فنی داروخانه‎ها در گلستان داشتیم/ حدود 60 درصد مساعدت دارویی برای بیماران خاص داریم

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه در سال گذشته 12 مورد لغو صلاحیت مسؤول فنی داروخانه‎ها در گلستان داشتیم، افزود: در صورت اثبات تخلف در داروخانه‎ها قطعاً برخورد می‎شود و هیچ اغماضی صورت می‎گیرد.

صلبی با اشاره به اینکه حدود 60 درصد مساعدت دارویی برای بیماران خاص داریم، ابراز کرد: کمترین مشکل را در تأمین دارویی برای بیماری‎های خاص داریم و در این زمینه مشکلی در عدم تأمین یارانه نداریم.

وی با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو علاوه بر تخفیفات بیمه سلامت 60 درصد تخفیف دارویی برای بیماران خاص و صعب‎العلاج در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: سال گذشته دو برابر اعتبار سازمان غذا و دارو در این زمینه هزینه کردیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به کمبود دارویی در استان گلستان یادآور شد: کمبود دارویی همیشه در کشور وجود داشته و در حال حاضر در 35 قلم دارویی در استان با کمبود مواجه هستیم.

* حدود 11 میلیارد ریال دارو به مناطق سیل‎زده گلستان ارائه شد/ توزیع 5310 قوطی شیرخشک به ارزش 7 میلیارد ریال

صلبی تأکید کرد: سیاست غذا و دارو این است که هر دارویی که مشابه داخلی داشته باشد ورود آن ممنوع باشد.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیارد و 100 میلیون تومان دارو به مناطق سیل‎زده گلستان ارائه شد، افزود: 5 هزار و 310 قوطی شیرخشک به ارزش 700 میلیون تومان در کمپ‎ها و مناطق سیل‎زده گلستان توزیع شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه 44 هزار نسخه ارائه خدمات رایگان درمانی در مناطق سیل‎زده گلستان صوت گرفت، تعداد اقلام دارویی تأمین شده در بحران سیل گلستان را 2 هزار و 540 قلم اعلام کرد.

 انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول