اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

واحد آجرپزی آزادشهر پس از 8 ماه وقفه به چرخه تولید بازگشت

یک واحد تولیدی آجرپزی در آزادشهر که هشت ماه فعالیت‌اش متوقف شده بود با حمایت دادگستری استان گلستان دوباره به چرخه تولید بازگشت و بیش از 100 نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار شدند.

واحد آجرپزی آزادشهر پس از 8 ماه وقفه به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یک واحد تولیدی آجرپزی در آزادشهر پس از هشت وقفه با حمایت‌های صورت گرفته از سوی دادگستری استان گلستان دوباره به چرخه تولید بازگشت و بیش از  100 نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار شدند این واحد تولیدی اکنون با تولید آجر با کیفیت توانست روی پای خود بایستد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان گلستان با بیان اینکه به منظور توسعه تولید و اشتغال پایدار از واحدهای تولیدی و اقتصادی حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: با اعطای تسهیلات به کارخانه‌هایی که به علت نداشتن سرمایه در گردش دچار وقفه شدند تسهیلات اعطاء می‌کنیم.

عبدالله باقریان افزود: با حمایت از واحدهای اصلاحی و اعطای تسهیلات به آنها کمک خواهیم کرد تا بتوانیم رونق اقتصادی را در استان ایجاد کنیم.

مدیر کارخانه آجرپزی آزادشهر نیز گفت: ظرفیت تولید این کارخانه ۴۵ میلیون قالب در سال است که با راه اندازی طرح دوم توسعه و کمک مسئولان و بانک‌ها خواهیم توانست ظرفیت تولید این کارخانه را به بیش از ۱۵۰ میلیون قالب در سال افزایش دهیم.

* فرایند تولید با آزمایش‌های مختلف رصد می‌شود

رضا قمری با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ نفر در این کارخانه مشغول فعالیت هستند، ابراز کرد: کارگران این کارخانه روزانه حدود هشت ساعت کار می‌کنند تمام پرسنلی که در اینجا مشغول به کار هستند تمام توان خود را گذاشتند که یک محصول خوب و با کیفیت تولید کنند.

وی با بیان اینکه فرایند تولید با آزمایش‌های مختلف رصد می‌شود، گفت: خاک از معدن وارد کارخانه و سپس دپو می‌شود، پس از آن فرآیند تولید انجام می گیرد.

قمری با تصریح این که نیمی از کارگران این کارخانه را زندانیان را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: این افراد در راستای بهبود شرایط محیط کسب و کار در استان فعال هستند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان نیز در این خصوص گفت: بکارگیری زندانیان در واحدهای تولیدی با دستور مقام قضایی و با نظارت دادگستری انجام می‌شود.

هادی هاشمیان با بیان اینکه زندانیان کارگر به محکومیت‌های مالی و غیر عمدی اتهام دارند، افزود: به این افراد که زندانیان رای باز هستند به آنها مجوز می‌دهیم که «بند باز» به «بند کارگری» تبدیل شود این افراد با توجه به آیین‌نامه زندان بیرون می‌روند و اشتغال پیدا می‌کنند تا هم برای خودشان حرفه‌آموزی ‌کنند و کمکی به اقتصاد خانواده داشته باشند و از اوقات فراغتی که باید در زندان باشند به نحو احسن استفاده کنند.

به گزارش فارس؛ فاز دوم این کارخانه به خاطر نوسانات نرخ ارز بلاتکلیف و نیمه‌تمام مانده بود که با حمایت کامل مسؤولان فاز دوم آن راه‌اندازی و تولید آن افزایش یافته است پس از اتمام فاز دوم؛ این واحد تولیدی به عنوان بزرگترین واحد صنعت سفال در آجر پروتن در کل کشور خواهد بود و می‌تواند زمینه‌های صادرات به کشورهای همسایه را فراهم کند.

با راه اندازی فاز دوم این واحد تولیدی ظرفیت نیروی کارگری به ۲۰۰ نفر افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول