اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

احصاء پیروان ادیان مختلف در حاشیه سرشماری 2020 تاجیکستان

مقامات تاجیک تصمیم گرفته‌اند در سرشماری سال آینده میلادی تعداد پیروان ادیان مختلف در این کشور را نیز بررسی و احصا کنند.

احصاء پیروان ادیان مختلف در حاشیه سرشماری 2020 تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، پارلمان تاجیکستان پیش نویس قانون سرشماری این کشور را تصویب کرد که بعد از موافقت مجلس عالی و رئیس جمهور این کشور در سال آینده عملی می‌شود.

«عبدالحلیم غفارزاده» عضو کمیته مسائل اجتماعی مجلس نمایندگان پارلمان تاجیکستان در گفت‌وگو با رسانه‌ها در این خصوص گفت: روشن است که بخش عمده مردم تاجیکستان پیرو دین اسلام هستند اما در سرشماری آتی این آمار دقیق‌تر خواهد شد.

وی افزود: ما ضمن صحبت‌ها همواره می‌گوییم که بیش از 90 درصد مردم تاجیکستان مسلمان هستند و هدف ما دقیق کردن تعداد مسلمانان، مسیحیان، سایر ادیان و بی دین‌ها می‌باشد.

عفارزاده گفت: این آمار برای دولت که اعتقاد شهروندان خود به دین را باید بداند و همچنین سازمان‌های بین المللی که می‌خواهند در این کشور فعالیت کنند لازم است.

بنابه صحبت‌های وی، معمولا شهروندان خارجی پیش از سفر به کشور رسم و رسوم و دین مردم این کشور را می‌آموزند تا هنگام سفر خلاف اعتقاد مردم محلی عمل نکنند.

«قیام الدین دولت زاده» مسئول آژانس آمار تاجیکستان گفت: سوال در مورد پیروی شهروندان از کدام دین و مذهب برای اولین بار است که در سرشماری این کشور مطرح می‌شود.

وی گفت: پیشنهاد در این خصوص را نمایندگان پارلمان تاجیکستان مطرح کردند و تا به حال توسط مجلس عالی و رئیس جمهور این کشور تایید نشده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول