اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بازداشت بیش از 100 نفر در اعتراضات «نورسلطان» و «آلماتی»

وزیر کشور قزاقستان از بازداشت تعداد زیادی از شهروندان این کشور در پی اعتراضات غیر قانونی در شهرهای «نورسلطان» و «آلماتی» خبر داد.

بازداشت بیش از 100 نفر در اعتراضات «نورسلطان» و «آلماتی»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «ایرلان ترغومبایف» وزیر کشور قزاقستان در جلسه دولت این کشور از بازداشت معترضان در پی تظاهرات غیر قانونی خبر داد.

وی در این خصوص گفت: در پی اعتراضات غیر قانونی در شهرهای «نورسلطان» و «آلماتی» بیش از 100 نفر بازداشت شدند که در نتیجه 86 نفر از آنان به بازداشت و برخی دیگر پرداخت جریمه محکوم شدند.

ترقومبایف افزود: بقیه بازداشت شدگان بازجویی شده و سپس آزاد شدند.

وی خاطرنشان کرد: دادستانی کل قزاقستان قبلا هشدار داده بود که در صورت برپایی تظاهرات غیر قانونی شرکت کنندگان مجازات خواهند شد.

علاوه بر این بنابر صحبت‌های وی نهادهای مرتبط این کشور در آستانه برگزاری بیست و یکمین سالگرد پایتخت قزاقستان خطاب به مردم خواستار عدم شرکت در هر گونه تظاهرات غیر قانونی و رعایت قوانین اجتماعی این کشور شده بودند.

وزیر کشور قزاقستان در بخش دیگری به عدم استفاده از ابزارهای ویژه ضمن بازداشت معترضان تاکید و به رفتار درست پلیس این کشور اشاره کرد.

بنابر گزارش وزارت کشور قزاقستان در نتیجه بازداشت سازمان دهندگان و شرکت کنندگان در این تظاهرات نارنجک‌های دودزا و اسلحه ضبط و مصادره شد.

باید گفت در همان روز طرفداران «نور آتن» حزب حاکم قزاقستان در شهر آلماتی تظاهراتی را علیه تلاش‌ها برای تحریک و بی ثبات سازی این کشور برگزار کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول