اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

سازمان نظام صنفی رایانه ای پلی بین کسب و کارهای نوپا و شرکت های بزرگ است

دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه ای گفت: این سازمان به کمک سامانه نوآفرین پلی بین شرکت های نوپا و شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ است.

سازمان نظام صنفی رایانه ای پلی بین کسب و کارهای نوپا و شرکت های بزرگ است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و‌دانشگاهی خبرگزاری فارس، رسول سراییان دبیر کل نظام صنفی رایانه ای در  مراسم «فناوری اطلاعات؛ فرصتی برای کارآفرینی، نوآوری و اشتغال» و رونمایی از  «سامانه های ملی طرح نوآفرین و اشتغالزایی» که عصر امروز  در کتابخانه ملی برگزار شد،گفت: ما یک خانواده ۱۷ هزار عضوی هستیم و علی رغم همه مشکلات روند رو به رشدی در شرکت ها وجود دارد و در ۲۹ استان کشور عضو دارد.
وی افزود: چالش هایی نظیر نوسان رونق اقتصادی، بیکاری و بهره وری پایین از چالش های ملی است و علاوه بر این تحول و اقتصاد دیجیتال، کوچک بودن بازار و‌کمبود نیروی ماهر از چالش های این صنف است.
وی ادامه داد: نرخ بیکاری نسبت به سال ۹۶ ، ۱۲ درصد بیشتر شده است و آمار فارغ التحصیلان در سال ۹۵ نشان می دهد که بالاترین نرخ بیکاری در فارغ التحصیلان رشته علوم کامپیوتر است.
سراییان تصریح کرد: البته در سال ۹۶، بهبودی در میزان فارغ التحصیلان بیکار ایران در رشته علوم کامپیوتر به وجود آمد.
 دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه ای اضافه کرد: با وجود این چالش ها طرحی به نام بیستون برای تحول دیجیتال را راه اندازی کردیم که در این طرح به دنبال توسعه شغل و بازار هستیم.
وی ادامه داد: در برنامه بیستون، تا ۱۴۰۱ پیش بینی کردیم که ۵ هزار استارتاپ را اضافه کنیم و از این تعداد ۵۰ استارتاپ را به شرکت های بزرگ وصل کنیم.
 دبیر کل سازمان  نظام صنفی رایانه ای در ادامه گفت: این سازمان حامی کسب وکارهای نوپا است و بزرگترین حمایت ما این است که شرکت های نوپا را به شرکت های بزرگ متصل کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این سازمان به کمک سامانه نوآفرین پلی بین شرکت های نوپا و شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ است.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول