اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

راهکار جدید قاچاقچیان تلفن همراه / طرح نوآفرین به کسب و کارهای نوپا کمک می‌کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه طرح نوآفرین به کسب و کارهای نوپایی کمک می‌کند که سالیانه تا سقف 500 میلیون تومان درآمد داشته باشند، گفت: در کنار این موضوع مشکل قاچاقچیان تلفن همراه وجود دارد که با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بررسی می‌شود.

راهکار جدید قاچاقچیان تلفن همراه / طرح نوآفرین به کسب و کارهای نوپا کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فارس، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم «فناوری اطلاعات؛ فرصتی برای کارآفرینی، نوآوری و اشتغال» و رونمایی از «سامانه‌های ملی طرح نوآفرین و اشتغالزایی» که عصر امروز در کتابخانه ملی برگزار شد در جمع خبرنگاران به فعالیت قاچاقچیان گوشی تلفن همراه اشاره کرد و افزود: قاچاقچیان همواره راهی را پیدا می‌کنند تا به کار خود ادامه دهند. از زمانی که سامانه گمرک به سامانه ناجا متصل شد، حقوق قانونی برای افراد وجود دارد که تا سقف 180 دلار می‌توانند کالا به کشور وارد کنند و پس از اظهار آن و پرداخت مالیات از این حق قانونی استفاده کنند. این حق برای همه کالاها در نظر گرفته شده و تفاوتی بین گوشی تلفن همراه و سایر کالاها وجود ندارد؛ بنابراین نمی‌توان در سامانه تلفن همراه این حق قانونی را از کسی گرفت.

وی افزود: در مقطعی این ارتباط بین سامانه گمرک و ناجا وجود نداشت و بنابراین اشخاص در سامانه گمرک نام‌نویسی می‌کردند و کسی فکر نمی‌کرد که این فرد مسافر است یا نه، اما با اتصال این دو سامانه به یکدیگر این موضوع قابل چک کردن است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در حال حاضر قاچاقچیان مبلغی را به شهروندان پرداخت می‌کنند و در ازای آن با پاسپورت شخص گوشی تلفن همراه ثبت می‌کنند. در این فرایند چون از حق قانونی افراد استفاده شده است، به نظر می‌رسد که خلاف قانون نیست، اما باید با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این خصوص صحبت کنیم.

جهرمی درباره سامانه نوآفرین نیز توضیح داد: ایران هوشمند و چراغ آینده ایران هوشمند با فوتون‌هایی به اسم کسب و کار نوپا روشن می‌شود. طرح نوآفرین جزو سرفصل‌های دولت بوده که با تلاش وزارت ارتباطات به این نهاد واگذار شد و ما نیز با بررسی چالش‌ها به جمع‌بندی رسیدیم که چه مشخصاتی برای رشد و نمو کسب وکارهای نوپا لازم است.

وی تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این طرح برای رشد استارت‌آ‌پ‌ها انجام می‌شود تا استارت‌آ‌پ‌ها و شرکت‌ها تا سقف 500 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان درآمد سالیانه داشته باشند. پس از اخذ این درآمد شرکت‌ها در پارک‌های اقتصاد دیجیتال استقرار پیدا می‌کنند که پایلوت این پارک در مشهد ایجاد شده و تا سه سال شرکت‌ها می‌توانند از حمایت‌های نوآفرینی استفاده کنند.

وزیر ارتباطات در ادامه بیان کرد: پس از رسیدن به 500 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درآمد و استقرار در پارک‌های اقتصاد دیجیتال و رسیدن به 5 میلیارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان درآمد، شرکت‌ها دیگر مانند شرکت‌های عادی شده و در کشور فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

جهرمی درباره برخورد با تخلفات اپراتورهای تلفن ثابت و تلفن همراه توضیح داد: سازمان تنظیم مقررات باید با جدیت تخلفات گزارش‌شده را بررسی کند و من در این خصوص به معاون مربوطه و رئیس سازمان مقررات تذکر جدی دادم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نباید تعللی در برخوردها وجود داشته باشد و البته این فرایند جدی در این سازمان آغاز شده است. این انتظاری است که مردم از ما دارند و مسئولان سازمان تنظیم مقررات باید آن را جدی بگیرند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول