اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کاربران فضای مجازی مراقب شکارچیان آنلاین باشند

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: کاربران فضای مجازی مراقب شکارچیان آنلاین باشند تا در دام آنها گرفتار نشوند.

کاربران فضای مجازی مراقب شکارچیان آنلاین باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان، سرهنگ حسین صادقی‌کاشان اظهار کرد: فضای مجازی جزو جدایی‌ناپذیر امروز خانواده‌ها شده و شبکه‌های اجتماعی ضریب نفوذ بسیاری به‌خصوص بین نسل جوان و نوجوان پیدا کرده است.

وی ادامه داد: سارقان اینترنتی یا کلاهبرداران با استفاده از این بستر و ضعف کاربران در خصوص شناخت تهدیدها و آسیب‌های این حوزه، به سرقت اطلاعات کاربران با ترفندها و تکنیک‌های خاص اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان افزود: کاربران فضای مجازی باید همواره علم و دانش خود در حوزه‌های مختلف به‌خصوص رعایت نکات امنیتی در زمان حضور در فضای مجازی را به‌روز کنند و به هیچ عنوان به افراد غریبه که با تکنیک و ترفندهای مختلف قصد گرفتن اطلاعات اعم از بانکی، هویتی و ... را دارند، اعتماد نکنند.

صادقی‌کاشان بیان کرد: کاربران فضای سایبر بدانند که شکارچیان آنلاین در این بستر به دنبال کاربرانی هستند که از علم و دانش سایبری کمتری برخوردارند تا به اهداف شوم خود برسند.

وی گفت: کاربران فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول