اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تحویل مسکن مددجویان سیل‌زده مازندران در هفته بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان مازندران با بیان اینکه 263 پروژه در هفته بهزیستی افتتاح می‌شود، گفت: مسکن مددجویان بهزیستی که در سیل اخیر تخریب شده بود در هفته بهزیستی به صاحبان آنها تحویل داده می‌شود.

تحویل مسکن مددجویان سیل‌زده مازندران در هفته بهزیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدسعید آرام پیش‌ از ظهر امروز در نشستی خبری که به مناسبت هفته بهزیستی در شیرخوارگاه شکوفه برگزار شد، اظهار کرد: در هفته بهزیستی بیش از 263 پروژه را افتتاح می‌کنیم که اصلی‌ترین آنها تحویل مسکن برای مددجویان بهزیستی در سیل اخیر است.

وی با بیان اینکه اولین واحد مسکونی در هفته بهزیستی در شهرستان سیمرغ تحویل داده می‌شود، افزود: کار تعمیرات 260 واحد که خسارت دیده بودند نیز به اتمام می رسد و در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران افزود: علاوه بر آن بیش از 155 واحد مسکونی در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد، همچنین 25 واحد برای خانواده‌های دو معلول آماده تحویل است.

این مسؤول با بیان اینکه واحدهای مختلف پایگاه‌های خدمات اجتماعی به خانواده‌های بیش از 33 منطقه آسیب‌پذیر در مازندران کمک می‌کنند، خاطرنشان کرد: سه پایگاه اجتماعی در طول هفته بهزیستی افتتاح می‌شود همچنین مراکز مشاوره و ژنتیک، مرکز خانه امید برای نگهداری و درمان کودکانی که دچار بیماری هستند، نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

آرام با اشاره به سیل اخیر بیان کرد: به دنبال وقوع سیل در استان، تک تک خانواده‌ها از همان روز اول شناسایی شدند و ما در کنار این خانواده‌ها بودیم.

وی ادامه داد: سعی کردیم نیازهای اولیه سیل‌زدگان را مهیا کنیم و حدود 4هزار سبد کالا به ارزش 3 میلیارد و نیم توزیع شد.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران با بیان اینکه در اقدامات بهزیستی در سیل اخیر، 2 هزار و 300لباس گرم  و هزار قوطی شیر خشک توزیع شد، یادآور شد: لوازم کمک‌توانبخشی در همان روزهای اول به تمام مددجویان بهزیستی که در شهرستان سیمرغ، ساری، نکا، جویبار و میاندورود دچار آسیب شده بودند، داده شد.

این مسؤول با بیان اینکه در بحث معیشتی هم مبالغی برای مددجویان و سه برابر مستمری واریز شد، تصریح کرد:  پس از سپری‌کردن شرایط اولیه بررسی‌های ما آغاز شد که در نهایت 45 خانه مددجویان بهزیستی تخریب شده بود، 260 واحد واحد آسیب دید و 300 مورد لوازم خانگی نیز از بین رفت.

آرام با بیان اینکه بنیاد مسکن برای همه خانه‌هایی که دچار تخریب شدند 10 میلیون تومان کمک بلاعوض و  40 میلیون تسهیلات کم‌بهره تخصیص داد، افزود: سازمان بهزیستی نیز برای هر خانه تخریبی 15 میلیون کمک بلاعوض داده است، در حال حاضر یک خانواده هم جود ندارد که لوازم خانه‌اش تامین نشده باشد.

وی با بیان اینکه در حادثه سیل اختلالات و مشکلات روحی و روانی نیز وجود داشت، بیان کرد: 50 تیم  اورژانس اجتماعی در مناطق سیل‌زده حضور پیدا کرده و بیش از 5 هزار نفر بعد از سیل مورد ارزیابی و غربالگری قرار دادیم که 230 نفر برای ادامه اقدامات توانبخشی ارجاع داده شدند.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران با بیان اینکه برای بحث حمایتی و معیشتی بیش از 600 نفر افرادی بودند که توسط تیم‌های تخصصی شناسایی و اقدامات لازم در این زمینه انجام شد، خاطرنشان کرد: به دنبال سیل در زمینه اشتغال مددجویان دچار آسیب شدند در این زمینه نیز پرداخت تسهیلات و حمایت‌های لازم انجام شد.

این مسؤول تاکید کرد: تمام واحدهای مسکونی که تخریب شدند تا پایان شهریور در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد، فقط سه مورد بوده که مشکل زمین داشتند با حل مشکلشان آنها نیز تحویل داده می‌شوند.

آرام با بیان اینکه در بحث اورژانس اجتماعی در سطح کشور رتبه اول را کسب کردیم، بیان کرد: در کیفیت خدمات در بحث مسکن و اشتغال جز سه استان اول و در مشارکت مردمی جز پنج استان اول هستیم.

وی ادامه داد: بهزیستی استان مازندران برای آگاهی و دست‌یابی به اطلاعات جامعه هدف همراه با شفافیت فعالیت‌ها و اقدامات بهزیستی که در حال انجام است اتاق شیشه‌ای را راه‌اندازی کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران به راه‌اندازی تلفن گویا نیز اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی تلفن گویا، مددجو می‌تواند به راحتی نیازهایش را مطرح کند و همچنین با سامانه درخواست‌ها و نیازها، نیازهای خود را اعلام و همه مراحل را از طریق این سامانه پیگیری کند.

انتهای پیام/86041/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول