اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

شکست ذوب‌آهن در دیدار تدارکاتی برابر فجرسپاسی

بازی تدارکاتی ذوب‌آهن و فجرسپاسی، کسب طلای دانشجویان جهان و شکست نادال مقابل فدرر از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.

شکست ذوب‌آهن در دیدار تدارکاتی برابر فجرسپاسی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در روز 21 تیر ماه علاوه بر این‌که تیم فوتبال ذوب‌آهن در یک دیدار تدارکاتی شکست خورد، کشتی‌گیر اصفهانی به اردوی تیم ملی دعوت شد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

✅ تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان روز گذشته در یک دیدار تدارکاتی به مصاف فجر سپاسی شیراز رفت و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد؛ پیش از این دیدار برای قاسم حدادی‌فر کاپیتان با‌سابقه این تیم جشن تولد گرفته شد.

✅ تیم فوتبال سپاهان که در اردوی تدارکاتی کردان به سر می‌برد، در دومین دیدار دوستانه خود به مصاف بادران رفت و موفق شد با نتیجه 3 بر 2 برابر این تیم به پیروزی برسد؛ سپاهانی‌ها که امروز به مصاف پیکان می‌روند، در اولین دیدار خود هفته قبل پدیده را در مشهد شکست دادند.

✅ سهراب مرادی رکورددار وزنه‌برداری جهان و المپیک به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه کتف در زمان تمرین از مسابقات جهانی 2019 کنار گذاشته شد؛ در طول 5 ماه گذشته برای دومین‌بار است که سهراب مرادی با آسیب‌دیدگی جدی روبه‌رو می‌شود؛ وی یکی از مهمترین امیدهای ایران برای کسب مدال طلا در المپیک 2020 توکیو به شمار می‌رفت اما حالا این موضوع دیگر بعید به نظر می‌رسد.

داوود باقری رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری ایران در این باره به رسانه‌های محلی گفته است مرادی مسابقات قهرمانی جهان که سپتامبر در تایلند برگزار می‌شود را از دست داده است؛ سهراب مرادی در ماه فوریه نیز از ناحیه کمر دچار آسیب‌دیدگی جدی شده بود که توسط پزشکان آلمانی تحت مداوا قرار گرفت، پزشکان آلمانی به مرادی گفته بودند که باید 6 تا 9 ماه استراحت و تمرینات فیزیوتراپی را پیگیری کند.

✅ سجاد اسماعیل‌زاده از اصفهان به همراه کشتی‌گیرانی از سایر استان‌ها به اردوی تیم ملی دعوت شد، اردوی بسترسازی تیم ملی کشتی آزاد نونهالان از 24 تا 28 تیر در خانه کشتی شهر همدان برگزار می‌شود.

✅ در مسابقات والیبال  دسته دوم نوجوانان کشور که با حضور 9 تیم به میزبانی هیأت والیبال کاشان  در دو گروه  پنج و چهار  تیمی برگزار شد، تیم اصفهان رتبه اول این مسابقات را از آن خود کرد و تیم توابع تهران دوم شد.

✅ براساس اعلام پایگاه رتبه‌بندی باشگاهی جهان، تیم ذوب‌آهن با دو هزار و 874 امتیاز در جایگاه 254 جهان و دوم ایران قرار گرفت، این در حالی است که سبزهای زاینده‌رود در رده‌بندی پیشین، در رتبه 253 قرار داشتند؛ سپاهان هم با هزار و 366 امتیاز و یک پله پیشرفت در مقایسه با قبل، در جایگاه 527 دنیا و چهارم ایران قرار دارد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

✅ در سی‌امین دوره بازی‌های یونیورسیاد 2019 سروش احمدی تکواندوکار وزن 63-کیلوگرم کشورمان در فینال برابر «نیاز پولاتوف» ازبک در راند طلایی (10 بر 10) به برتری رسید تا چهارمین مدال طلای تکواندو در یونیورسیاد 2019 را به نام خود ثبت نماید.

پیش از این آرمین هادی‌پور، میرهاشم حسینی و امیرمحمد بخشی موفق به کسب مدال طلا در این رویداد شدند و ملیکا میرحسینی نیز مدال برنز را به دست آورد.

✅ جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در بخش زنان اعلام شد که تیم ملی فوتبال زنان آمریکا قهرمان جام جهانی 2019 بدون تغییر در صدر قرار دارد؛ تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان در این رده‌بندی جدید با 4 پله سقوط در رده هفتادم قرار دارد، در قاره آسیا استرالیا، کره‌شمالی و ژاپن اول تا سوم هستند.

✅ ملی‌پوشان تیراندازی کشورمان به منظور حضور در رقابت های جام جهانی جوانان زول روز گذشته 20 تیرماه تهران را به مقصد آلمان ترک کردند؛ این مسابقات با حضور 678 تیرانداز از 55 کشور جهان برگزار می‌شود که تیم ملی کشورمان با 3 تیرانداز در دو رشته تفنگ و تپانچه در این رقابت‌ها حضور خواهند یافت.

✅ مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان پسر کشور که با حضور ورزشکارانی از استان های سراسر ایران در ورزشگاه تختی شهرستان خرم آباد استان لرستان برگزار شده بود با پیگیری ادامه رقابت‍‌ها و با قهرمانی تیم همدان خاتمه یافت؛ در این مسابقات تیم قم نایب‌قهرمان شد و تیم تهران نیز در جایگاه سومی ایستاد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

✅ آنتوان گریژمان بعد از جدایی از سوسیداد و حضور در اتلتیکومادرید زیر نظر دیگوسیمئونه به یک مهاجم تمام عیار با عملکردی تاثیرگذار و گلزنی بالا مبدل شد.

مهاجم تیم ملی فرانسه به همراه روخی‌بلانکو به عناوین مهمی دست یافت و طی این چند سال با پیراهن اتلتیکو همواره در کنار بارسا و رئال در لالیگا 3 ضلع قدرت را تشکیل داد؛ گلزن 27 ساله در حالی اتلتیکو را ترک کرد که در 257 بازی 133 گل و 50 پاس گل را در کارنامه ثبت کرد.

✅ در ادامه مسابقات تنیس ویمبلدون و در بخش انفرادی مردان  نواک جوکوویچ و روبرتو باتیستا آخوت در اولین دیدار نیمه نهایی به مصاف هم رفتند؛ این دیدار حساس با برتری 3 بر یک تنیسور صرب خاتمه یافت تا جوکوویچ به فینال رقابت‌ها صعود کند، با این حضور در فینال وی برای دومین سال متوالی به بازی نهایی سومین گرنداسلم سال دنیا راه یافت.

در دیگر دیدار نیمه‌نهایی راجر فدرر و رافائل نادال به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان یک بازی جذاب و دیدنی این فدرر بود که موفق شد با نتیجه 3 بر یک به پیروزی برسد و حریف جوکوویچ در فینال شود.

✅ فصل رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با قهرمانی تیم فوتبال منچستر سیتی به پایان رسید و شاگردان گواردیولا برای دومین سال متوالی عنوان قهرمانی را کسب کردند؛ در این میان برخی از بازیکنان به دلیل بالارفتن سن و یا مصدومیت ارزششان نسبت به دیگر بازیکنان کمتر شده است.

در صدر این فهرست، کوین دبروین ستاره بلژیکی خط هافبک منچستر سیتی قرار دارد که ارزش این بازیکن از 150 میلیون یورو به 130 میلیون یورو کاهش یافته است.

انتهای پیام/63090/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول