اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ارائه 8 لایحه برای رفع برخی چالش‌های حقوقی زنان در کشور

معاون زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: با پیگیری‌های فراوان توانسته‌ایم 8 لایحه ویژه را برای رفع بخشی از دغدغه‌ها و چالش‌های حقوقی زنان تدوین نماییم که هم اکنون این لوایح مسیر تبدیل شدن به قانون را طی می‌کنند.

ارائه 8 لایحه برای رفع برخی چالش‌های حقوقی زنان در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، معصومه ابتکار پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی بررسی چالش‌های حقوق زنان در قوانین داخلی و فقه شافعی در سنندج اظهار کرد: ما کشوری هستیم با تکثر فرهنگی و قومیتی که در سایه همدلی و مشارکت عمومی برای اعتلای ایران تلاش می‌کنیم.

وی افزود: بیش از هر زمانی کشورمان در معرض تهدید و توطئه‌های دشمنان هستیم و باید از همدلی و انسجام موجود در کشور محافظت نماییم.

ابتکار گفت: امروز رویکرد دولت انسجام ملی در راستای رعایت حقوق مردم و توجه به معیشت آنان است.

وی افزود: مبحث زنان و خانواده در دولت تدبیر و امید با بهره‌مندی از منویات رهبر معظم انقلاب پیگیری می‌شود و ارتقای مشارکت زنان و مبحث عدالت جنسیتی مدنظر قرار گرفته است.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهوری از مبحث عدالت جنسیتی به عنوان مبحثی کلیدی از منظر ملی و دینی نام برد و گفت: متاسفانه در برخی موضوعات ما چالش‌هایی داریم که نیازمند تلاش است.

ابتکار گفت: در حوزه عدالت جنسیتی شاهد تشکیل ستاد ملی زن و خانواده با حضور رئیس جمهوری بودیم که در این ستاد نقشه راه تدوین شده است و مصوبات این ستاد به استان‌های مختلف کشور ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده برای همه استان‌های کشور با توجه به شرایط هر استان تدوین می‌شود که طی دو سال اخیر تفاهم نامه‌هایی با استان‌های مختلف منعقد شده است و خوشبختانه کردستان یکی از استان‌هایی است که سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده آن تدوین شده است.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهوری افزود: برای پیگیری لوایح برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است و هم اکنون 8 لایحه در حال طی کردن مراحل به سوی تبدیل شدن به قانون را طی می‌کنند.

ابتکار ابراز امیدواری کرد که با تصویب این لوایح هشت گانه شاهد رفع بخشی از چالش‌های حقوقی زنان در کشور باشیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: برخی از موارد که موجب نگرانی و ناراحتی بانوان شده است مبنای حقوقی نداشته و تنها به یک رویه اجتماعی تبدیل شده است که باید برای تغییر این رویه‌های نادرست تلاش نماییم.

ابتکار افزود: در راستای دغدغه بانوان اهل سنت در قالب این‌چنین نشست‌هایی به پیگیری چالش‌ها و دغدغه‌ها می‌پردازیم و از تمام ظرفیت‌ها برای رفع این دغدغه‌ها بهره خواهیم برد.

انتهای پیام/76/2330/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول