اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات صدها نفری یمنی‌ها در اعتراض به «اشغالگری سعودی-اماراتی»

صدها نفر از اهالی استان «المهره» در اعتراض به حضور نیروهای ائتلاف سعودی دست به تظاهرات زدند و خواستار خروج این نیروها شدند.

 تظاهرات صدها نفری یمنی‌ها در اعتراض به «اشغالگری سعودی-اماراتی»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، استان «المهره» واقع در شرق یمن جمعه (دیروز) شاهد پنج تظاهرات همزمان در اعتراض به حضور نطامیان ائتلاف سعودی در این استان بود.

بر اساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی»، «سالم بلحاف» رئیس کمیته رسانه‌ای سازمان «تحصن مسالمت‌آمیز فرزندان المهره» (سازمانی محلی که هر از چند گاهی علیه حضور نظامیان سعودی تظاهرات برگزار می‌کند) در همین راستا گفت، دو تظاهرات در مناطق «لوسیک» و «نشطون» واقع در مرکز استان یعنی شهر «الغیضه» و سه تظاهرات در شهرستان‌های «سیحوت»، «المسیله» و «حسوین» برگزار شد.

بلحاف ادامه داد: تظاهرات در مقابل پایگاه‌های نیروهای سعودی برگزار شد و تظاهرات‌کنندگان با در دست گرفتن پلاکاردهایی خواستار خروج نیروهای مذکور از استان المهره ، برکنار کردن استاندار «راجح باکریت» و محاکمه وی در قضیه کشتن دو معترض به حضور نظامیان سعودی و تلف کردن پول عمومی (بیت المال) شدند.

در ماه نوامبر گذشته طی درگیری مسلحانه‌ای که با نیروهای ائتلاف سعودی در شهرستان «حصوین» استان المهره رخ داد، دو معترض به حضور نیروهای سعودی کشته شدند.

در ماه مارس «محمد آل جابر» سفیر سعودی در یمن از حضور نیروهای این کشور در المهره دفاع کرد و بار دیگر مدعی شد نیروهای مذکور در راستای توسعه و مقابله با قاچاق مواد مخدر و سلاح در این استان حضور دارند.

 

 

استان المهره از سال گذشته شاهد برگزاری تظاهرات ضدی سعودی بوده است؛ ائتلاف سعودی-اماراتی نیروهای زیادی در این استان که هم مرز با عمان است، پیاده کرده و این باعث اعتراض ساکنان این استان شده است.

در سال گذشته فاش شد که عربستان سعودی قصد دارد یک خط لوله نفتی از منطقه «الخرخیر» واقع در جنوب این کشور به بندر یمنی «نشطون» واقع در ساحل دریای عرب احداث کند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول