اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تلاش شهرداری اصفهان برای جاری بودن آب در بستر زاینده‌رود

شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان تلاش می‌کند که آب در بستر زاینده‌رود جاری بوده و تمام نقاط شهر سبز و آباد باشد.

تلاش شهرداری اصفهان برای جاری بودن آب در بستر زاینده‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، قدرت‌اله نوروزی شامگاه شنبه در آیین بازگشایی مجدد مجموعه ورزشی و استخر نور ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) و با اشاره به حضور برای دومین بار در منطقه 9 شهرداری اصفهان برای افتتاح پروژه اظهار کرد: سال گذشته پارک جنت و پارک مقابل آن افتتاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت؛ خیابان بهشت و زمین 8 هزار متری آن خریداری و آزادسازی شد و تغییر کاربری آن نیز در سازمان جهاد کشاورزی انجام شد و امروز شاهد وجود ورزشگاه روباز در این خیابان هستیم.

نداشتن درمانگاه و بیمارستان مهم‌ترین مشکل مردم منطقه 9

شهردار اصفهان خطاب به شهردار منطقه 9 گفت: خیابان بهشت برای رفت و آمد آسان مردم به ویژه کسانی که قصد استفاده از مجموعه ورزشی نور را دارند باید در سال جاری تکمیل شود؛ بیش از 50 درصد میدان بهار نیز در این منطقه آزادسازی شده است و ضرورت دارد سازمان میادین با کمک مدیر منطقه 9 شهرداری اصفهان برای میدان بهار چاره‌اندیشی کنند تا امسال آزادسازی کامل آن انجام شود و بر اساس نیازسنجی منطقه تبدیل به فرصتی خوب برای مردم شود.

وی در رابطه به مشکلات این منطقه افزود: نداشتن درمانگاه، بیمارستان و دسترسی به پزشکان مهم‌ترین مشکل مردم منطقه 9 به شمار می‌رود که اگر بررسی‌ها و طراحی لازم صورت گیرد، می‌توان در میدان بهار چنین امکاناتی را فراهم کرد.

احداث پروژه مشارکتی در مجاورت منارجنبان

نوروزی در ادامه از  احداث یک پروژه مشارکتی در مجاورت منارجنبان نیز خبر داد و مطرح کرد: سال‌ها از مشکلات اطراف منارجنبان شنیده‌ایم، امروز بسیار خوشحالم که در سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان نسبت به جذب سرمایه‌گذار برای ساخت مجموعه تجاری و فرهنگی، تالار نمایشگاهی و سایر موارد مورد نیاز اقدام شده است، مراحل طراحی پروژه سپری شده و در نخستین فرصت پس از دریافت مجوزهای میراث فرهنگی، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: انجام این اقدامات حق مردم غرب اصفهان است که نقشی پررنگ در دوران انقلاب داشته و جوانانش نیز در جبهه‌های جنگ حضور پرشوری داشتند؛ من بازماندگان دفاع مقدس را می‌شناسم که قطعاً استحقاق دریافت بهترین خدمات را دارند و تکلیف و وظیفه مسؤولان است که به این مردم خدمت کنیم.

وی اضافه کرد: خوشحالم که امروز شاهد بازگشایی محلی بودیم که پس از 5 سال مسائل آن حل شد و زمین آن به قیمت 5 میلیارد تومان خریداری و با اعتباری معادل 5 میلیارد تومان نیز بازسازی شد و از روز چهارشنبه عموم مردم می‌توانند از این مجموعه ورزشی استفاده کنند؛ چهارشنبه هفته جاری استفاده از تمام امکانات مجموعه ورزشی و استخر نور برای عموم شهروندان آزاد و رایگان خواهد بود.

رینگ چهارم تحولی بزرگ در بخش ترافیکی شهر اصفهان

نوروزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد تحولی عظیم در شاهراه‌های شهر اصفهان تحت عنوان «حلقه حفاظتی» یا «رینگ چهارم» هستیم که از کنار سیتی‌سنتر در جاده شیراز حرکت کرده و به سمت باغ رضوان، دولت‌آباد و سپس شهرهای خورزوق و خمینی‌شهر و پس از عبور از خیابان آتشگاه به سمت درچه و شهر ابریشم می‌رود.

شهردار اصفهان ادامه داد: رینگ چهارم شهر اصفهان به طول 76 کیلومتر و عرض 75 مترمربع به عنوان تحولی بزرگ در بخش ترافیکی شهر اصفهان است؛ این پروژه 23 تقاطع غیرهمسطح دارد که یکی از آن‌ها جهت روان بودن راه‌ها از خیابان آتشگاه و منطقه 9 عبور می‌کند.

وی با اشاره به گفته نصر اصفهانی نایب رئیس شورای شهر اصفهان مبنی بر ایجاد تقاطع غیرهمسطح جهت اتصال خیابان آتشگاه و خیابان صاحب روضات قول داد که اگر جایی نیاز به آزادسازی داشته باشد، مطالعات آن انجام شود و در بودجه سال 99 ردیف اعتباری برای مطالعات این طرح در نظر گرفته شود.

دست یاری شهردار به سمت مردم منطقه 9 دراز شد

نوروزی همچنین از مردم منطقه 9 به عنوان همسایگان مردم درچه و خمینی‌شهر خواست که برای همکاری و جلب مشارکت مردم این شهر جهت انجام آزادسازی مسیرهای رینگ چهارم کمک کنند و بیان کرد: شهرداری درچه و شهرداری خمینی‌شهر نیز در این طرح شریک هستند، با تعامل 3 گانه و کمک مسؤولان استان این اتفاق بزرگ در این منطقه خواهد افتاد.

شهردار اصفهان با اشاره به این‌که به زودی ایستگاه آتش‌نشانی در ناژوان احداث می‌شود، از احداث کلکتور آب به طول 6 کیلومتر در ناژوان نیز خبر داد که هر کدام از این‌ها 5 میلیارد تومان هزینه می‌برد.

وی ابراز امیدواری کرد با همت بالای مردم و مدیران شهری و همراهی همگانی شاهد رونق و شکوفایی در منطقه 9 و دیگر نقاط شهر اصفهان باشیم.

تلاش شهرداری اصفهان برای جاری بودن آب در بستر زاینده‌رود

شهردار اصفهان در ادامه بیان کرد: بیش از 500 برنامه ورزشی و فرهنگی در سطح شهر اصفهان در ایام تابستان اجرا می‌شود، 400 عنوان برنامه در 15 منطقه و اجرای 58 برنامه ورزشی در سطح شهر اصفهان به معنای توزیع عادلانه امکانات فرهنگی در تمام سطوح شهر است، همچنین برپا کردن جشن برای افزایش نشاط اجتماعی و شادی‌بخشی به شهروندان از دیگر اهداف شهرداری اصفهان است و برای تحقق آن از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار است که دراین دوره مدیریت شهری به صورت مویرگی و محله‌محوری اقدامات فرهنگی در شهر اصفهان انجام می‌شود، این اقدامات باید مستمر باشد چراکه در صدد شادی بخشیدن و افزایش نشاط اجتماعی در شهر هستیم.

وی در پایان عنوان کرد: شهرداری اصفهان تلاش می‌کند که آب در بستر زاینده‌رود جاری بوده و تمام نقاط شهر سبز و آباد باشد و محیط‌های فرهنگی و جشن‌ها و شادی‌ها برپا باشد، چرا که معتقدیم اگر نمی‌توانیم مشکلاتی بزرگ مثل گرانی‌ها را حل کنیم می‌توانیم امکانات را در اختیار مردم قرار داده و نشاط اجتماعی را افزایش دهیم

نگاه توسعه عمرانی به غرب اصفهان همچون شرق

علیرضا نصراصفهانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم گفت: با کلنگ‌زنی خیابانی به طول 450 متر و عرض 36 متر اتصال کندروی بزرگراه شهید خرازی را به شهید حجازی خواهیم داشت و امید داریم با اهتمامی که برنامه‌ریزان شهری دارند هرچه زودتر شاهد طراحی پلی باشیم که محل اتصال این خیابان به خیابان صاحب روضات است و اتفاق خوبی در این منطقه بیفتد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازگشایی مجموعه ورزشی و استخر نور پس از 5 سال انتظار، ابراز کرد: امید داریم این مجموعه ورزشی در ایام تابستان بتواند خدمات خوبی را به شهروندان ارائه کند؛ لازم می‌دانم از مدیر و سایر مسؤولان منطقه 9 شهرداری اصفهان که در تلاش هستند تا منطقه غرب را منطقه‌ای سرزنده همچون سایر مناطق شهری نگه دارند، تشکر کنم. 

وی در ادامه بر این نکته تأکید کرد که امروز باید زمینه نشاط و شادابی شهروندان هرچه بیشتر فراهم شود، چراکه مردم ما برای انقلاب و نظام سنگ تمام گذاشتند و بهترین دارایی های خود را به نظام و انقلاب تقدیم کردند، از این رو مستحق بهترین خدمات هستند و البته منطقه غرب باید هرچه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن ابراز امیدواری از انجام اقدامات چشمگیر عمرانی در غرب اصفهان در سال 99 به موازات اقداماتی که در شرق اصفهان در حال انجام است، اذعان کرد: سال آینده کلنگ احداث تقاطع غیرهمسطح سه راهی درچه که بخشی از اتصال رینگ چهارم شهر اصفهان است، به زمین زده خواهد شد، البته باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که تا پایان این دوره مدیریت شهری پروژه‌های غرب اصفهان همچون پروژه‌های شرق اصفهان از جمله تقاطع غیرهمسطح  شهید اردستانی و مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان به ثمر بنشیند.

انتهای پیام/63088/ص30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول