اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شهرداری در جداره‌سازی پیاده‌راه بوعلی تعلل نكند

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: با توجه به در نظر گرفتن بودجه به منظور جداره‌سازی پیاده‌راه بوعلی متأسفانه هنوز شهرداری اقدامی در این خصوص نکرده است.

شهرداری در جداره‌سازی پیاده‌راه بوعلی تعلل نكند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کامران گردان پیش از ظهر امروز در صحن علنی شورای شهر، با اشاره به برگزاری جلسات دیدار مردمی اعضای شورا در مساجد مناطق مختلف شهر اظهار کرد: به دنبال برگزاری این دیدارها و بیان مسائل و مشکلات مختلف با پیگیری‌های شورا اقدامات خوبی در مناطق مورد بازدید صورت گرفته است.

وی به بازدید تعدادی از اعضای شورا از اماکن قدیمی شهر تهران و اقدامات شهرداری در بازسازی این اماکن اشاره کرد و گفت: در بازدیدهایی که بحث فنی و سیما منظر مطرح است باید عوامل شهرداری نیز حضور داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: از نظر اجرایی بحث‌های بسیاری همچون جداره‌سازی پیاده‌راه میدان امام(ره) و پیاده‌راه بوعلی باقی مانده که باید انجام شود.

گردان: آثار تاریخی باید حفظ شود اما به تنهایی قادر به این کار نیستیم

وی افزود: با توجه به در نظر گرفتن بودجه به منظور جداره‌سازی پیاده‌راه بوعلی متأسفانه هنوز شهرداری اقدامی در این خصوص نکرده است.

گردان با تأکید بر اینکه موضع شورای شهر در خصوص حفظ آثار تاریخی مشخص است تصریح کرد: آثار تاریخی باید حفظ شود اما به تنهایی قادر به این کار نیستیم باید در این خصوص به ویژه موضوع نورمحال، مدیریت ارشد استان ورود کند.

وی با بیان اینکه جلسه‌ای در خصوص اقدام موثر به منظور جلوگیری از ساخت و ساز در محدوده نورمحال در صحن روز سه‌شنبه با حضور مسوولان مربوطه برگزاری خواهد شد، ادامه داد: معاون عمرانی استاندار، مدیران راه و شهرسازی، کمیته امداد، میراث فرهنگی و شهردار باید در این جلسه حضور داشته باشند.

رئیس شورای شهر همدان در بخش دیگر سخنانش خواستار رعایت عدالت از سوی روابط عمومی شورا در انتشار اخبار کمیسیون‌ها و اعضای شورا شد و خاطرنشان کرد: به منظور اطلاع‌رسانی دقیق‌تر در خصوص اقدامات انجام شده در شورا و کمیسیون‌ها باید رعایت عدالت در خبررسانی صورت گیرد.

نورالله‌زاده: شهرها باید باغات خود را حفظ کنند که متأسفانه برخی قوانین این اجازه را نمی‌دهد

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان نیز در ادامه با اشاره به حضور در جلسه اجلاس معماری و شهرسازی کلانشهرها طی هفته گذشته  یادآور شد: در این جلسه موضوعات مختلف از جمله الحاق روستاها به شهر و توجه جدی‌تر به این امر مورد بحث قرار گرفت.

نرگس نورالله‌زاده بحث نظام مهندسی در بافت‌های قدیمی را از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه برشمرد و اظهار کرد: نظام مهندسی که باید یک سازمان واحد باشد اکنون به چند بخش جدا تقسیم شده است و به این دلیل آرامش و آسایشی که در خانه‌های قدیمی دیده می‌شد را در طراحی خانه‌های امروز نمی‌بینیم.

وی در ادامه با قرائت نامه‌ای در خصوص حفظ باغات شهر، گفت: شهرها باید باغات خود را حفظ کنند که متأسفانه برخی قوانین این اجازه را نمی‌دهد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان بیان کرد: در دیدارهای اعضای شورا و مدیران شهری با مردم باید مدیران شهرداری با آمادگی بیشتر و ارائه گزارش‌های مطلوب در مناطق حضور یابند و در هر منطقه وظایف شهرداری مشخص شود.

سلماسی: هر چه سریع‌تر برای جلوگیری از ساخت و ساز در حریم نورمحال چاره‌ اندیشی شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان نیز در خصوص بازدید اعضای شورا از اماکن قدیمی در تهران، تصریح کرد: در حفظ آثار تاریخی، اولین بهره‌برداری و الگوبرداری را باید در شهر خودمان داشته باشیم.

رضوان سلماسی با تأکید بر اینکه حفظ آثار تاریخی در مکان خودمان ارزشمند است، ادامه داد: با وجود پیگیری‌های بسیار روز پنج‌شنبه، کمیته امداد و پیمانکار، خاکبرداری کنار نورمحال را شروع کردند که با وساطت شهردار فعلا پیمانکار کار را متوقف کرده است.

وی خواستار چاره‌اندیشی هرچه سریع‌تر برای جلوگیری از ساخت و ساز در حریم نورمحال شد و خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم چاره‌اندیشی در این خصوص سخت باشد؛ از بحث در خصوص حفظ بهترین بنای شهر یک سال گذشته و برای حفظ آن هنوز اتفاقی رخ نداده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان گفت: شاید به لحاظ قانونی برای جلوگیری از ساخت و ساز در حریم نورمحال نشود کاری کرد اما این طور نیست که نشود چاره‌ای هم اندیشید.

عسگریان: مالکان همجوار املاک واجد ارزش نیز حق و حقوقی دارند که باید حفظ شود

رئیس کمسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز اظهار کرد: در همدان ضوابط میراث را مقداری سخت‌گیرانه در خصوص شهروندان اعمال می‌کنیم که این امر سبب شده املاک واجد ارزش حفظ نشوند و یا مردم از وجود این املاک زده شوند.

سیدمسعود عسگریان با تأکید بر اینکه مالکان همجوار املاک واجد ارزش نیز حق و حقوقی دارند که باید حفظ شود افزود: به فکر سایر مالکان همجوار این املاک نیز باشیم.

وی در ادامه در انتقاد به روابط عمومی شورا در انعکاس اخبار مربوط به اعضا و کمیسیون‌ها، بیان کرد: اعضای شورا به مردم پاسخگو هستند و باید نظرات خود را بیان کنند و روابط عمومی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که نظرات همه اعضا را به سمع مردم برساند اما این عدالت اجتماعی توسط روابط عمومی شورا یا نادیده گرفته می‌شود یا توجهی به آن نمی‌شود.

رئیس کمسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان ادامه داد: تمام تلاش اعضا بر این است مشکلات، نارسایی‌ها و اقدامات برای رفع آنها به سمع و نظر مردم برسد که لازمه آن پرداختن دقیق‌تر روابط عمومی در اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع است.

وی در ادامه با اشاره به بررسی مشکل یکی از شهروندان در جلسه‌ای با حضور مسوولان شهرداری، تصریح کرد: در دفترچه عوارض محلی نحوه محاسبه عوارض شهروندانی که بخش عمده املاک آنها در معبر قرار دارد، عنوان شده است که متأسفانه در شهرداری برداشت خود را دارند که در برخی موارد در حق شهروندان اجحاف می‌شود.

عسگریان با بیان اینکه ضوابط شهرسازی را در محاسبات ریالی ما محاسبه می‌کنند که درست نیست، یادآور شد: شهروندان از برخورد دوگانه و چندگانه در این خصوص گلایه دارند؛ دوستان شهرداری در تعرفه عوارض محلی دچار اشتباه و تفسیر به رأی می‌شوند.

بادامی‌نجات: اصلاح قانون شوراها در دستور کار شورای عالی استان‌ها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در شورای عالی استان‌ها، خاطرنشان کرد: بحث اصلاح قانون شوراها در شورای عالی استان‌ها مطرح شده است.

حمید بادامی‌نجات با بیان اینکه قانون 156 ماده‌ای قانون شوراها اصلاح و تمام وظایف، اختیارات، قوانین و تشکلات شوراها اصلاح شده است، گفت: در صورت تصویب این قانون در مجلس حیطه وظایف و اختیارات شوراها مشخص‌تر شده و توسعه یافته و بخشی از دغدغه شوراها برطرف می‌شود.

گیاه‌شناس: پیگیری تهیه طرح تحول اداری شهرداری همدان توسط مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز با اشاره به موضوع بکارگیری نیروهای در شهرداری، اظهار کرد: این موضوع مهمی برای ما بود و با توجه به آن روز گذشته اولین جلسه با موضوع تعهد اداری در شهرداری برگزار شد.

جواد گیاه‌شناس با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسات تهیه طرح تحول اداری شهرداری توسط مرکز مطالعات و پژوهش‌های شوراست، افزود: مقرر شد اطلاعات لازم برای بررسی مقتضی از سوی شهرداری صورت گرفته و وضعیت موجود احصا شود.

گردان نیز با بیان اینکه با ارائه طرح تحول اداری شهرداری، نقشه راهی برای شهرداری ارائه خواهد شد بیان کرد: ارائه این طرح موفقیتی در شورای پنجم و رفع ابهامات در شهرداری خواهد شد.

انتهای پیام/89039/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول