اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

پیشنهاد بنیاد ملی نخبگان به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ساماندهی انتخاب رشته برگزیدگان المپیاد

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان از پیشنهادِ بنیاد ملی نخبگان به شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر ساماندهی وضعیت انتخاب رشته برگزیدگان المپیادهای علمی و تغییراتی در تسهیلات اعطایی به برگزیدگان المپیادهای دانش‌آموزی در آینده نزدیک خبر داد.

پیشنهاد بنیاد ملی نخبگان به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ساماندهی انتخاب رشته برگزیدگان المپیاد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، حسن سالاریه معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان درباره لزوم اصلاح تسهیلات اعطایی به برگزیدگان المپیادهای دانش‌آموزی، گفت: هدفِ اصلی از برگزاری المپیادهای دانش‌آموزی و تسهیل مسیر ادامة تحصیل برگزیدگان آنها در دانشگاه، شناسایی استعدادهای برتر در حوزه‌های تخصصی و کاهش دغدغة آنان برای تسلط بر سایر دروس و رقابت با سایر دانش‌آموزان در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها است.

وی افزود: اما بررسیِ نتایج در سال‌های اخیر به ویژه توزیع مدال‌آوران در دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف و رصد وضعیت تحصیلی آنها در دانشگاه، نشان می‌دهد این موضوع از هدف اصلی خود منحرف شده و دانش‌آموزان عموماً با هدف ادامة تحصیل در رشته‌های پرطرفدار (از قبیل مهندسی برق، کامپیوتر، پزشکی، حقوق)، از المپیاد به عنوان پلی برای نیل به این مقصود استفاده می‌کنند.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: از این رو و براساس بررسی‌های صورت گرفته، پیشنهاد ایجاد تغییراتی در چگونگی ارائه تسهیلات اعطایی به برگزیدگان المپیادهای دانش‌آموزی، طی نامه‌ای به شورای عالی انقلاب فرهنگی، مطرح شده است که امیدواریم مورد تصویب شورا قرار گیرد.

سالاریه با اشاره به نحوه ساماندهی وضعیت انتخاب رشته المپیادهای علمی در اصلاحیه پیشنهادی به شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: چنانچه این تغییرات به تصویب شورا  برسد، دارندگان مدال‌های طلا همانند روال گذشته می‌توانند از تسهیلات معافیت از کنکور بهره‌مند شوند؛ و با هدف توزیع متناسب‌تر استعدادی و حمایت از رشد متوازن رشته‌های تحصیلی مختلف، تسهیلات معافیت از کنکور در مورد دارندگان مدال‌های نقره و برنز کشوری عمدتا در جهت تحصیل در رشته‌های مرتبط اعطا خواهد شد.

بنیاد ملی نخبگان نیز در آینده نزدیک تسهیلات بیشتری را به مدال‌آوران المپیادهای مختلف در راستای تحقق این هدف اعطا خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول