اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توزیع 25 هزار حلقه لاستیک در کردستان/ تأمین 60 درصد نیاز کامیون‌داران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان گفت: نیاز لاستیک استان در سال 97 را برابر با 40 هزار حلقه عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از 25 هزار حلقه تامین که 60 درصد نیاز کردستان برای سال گذشته تأمین شده است.

توزیع 25 هزار حلقه لاستیک در کردستان/ تأمین 60 درصد نیاز کامیون‌داران

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سید البرز حسینی در جلسه کارگروه تنظیم بازار در سنندج اظهار کرد:  بحث لاستیک و توزیع آن از تیرماه سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

وی نیاز لاستیک استان در سال 97 را برابر با 40 هزار حلقه عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از 25 هزار حلقه تامین که 60 درصد نیاز کردستان برای سال گذشته تأمین شده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان، 7 هزار و 500 دستگاه ناوگان باری و 2 هزار دستگاه هم در حوزه مسافربری که به احتساب 9 هزار دستگاه مجموع ناوگان مسافری و باری استان را تشکیل می‌دهد.

حسینی تصریح کرد: در بحث اختصاص سهم لاستیک برای استان‌های باید این موضوع که استانی مانند کردستان تقریبا کل مباحث حمل و نقلی آن از طریق جاده‌ای انجام می‌شود باید به صورت ویژه‌تر دیده شود.

وی اضافه کرد: کردستان جزو استان‌هایی است که غالب حمل و نقل مسافری وکالاهای آن از طریق جاده حمل می‌شود و از مدهای ریلی و هوایی حمل و نقل در استان کمتر استفاده می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان  افزود: اگر توزیع لاستیک براساس تعداد ناوگان است، قاعدتاً با توجه به وضعیت استاندر این حوزه نمی‌تونیم جوابگوی نیاز استان باشیم.

حسینی اضافه کرد: با توجه به اینکه در فصل بردداشت گندم قرار داریم و تامین کالاهای اساسی که در بندر دپور شده است باید توسط ناوگان حمل و نقل باید وارد شود نیاز به تأمین لاستیک ضروری است.

وی اذعان داشت: در بحث لاستیک مینی‌بوسی 75016 و سایز 315  مشترک بین کامیون و اتوبوس و سایز 1224 که صرفاً کامیونی است در استان مشکل اساسی داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان  نیاز استان در سال‌جاری را حدود 67 هزار حلقه لاستیک برآور کرد و افزود: با توجه به وضعیتی که شرایط تپوگرافی استان دارد و میزان پیمایش و میزان بارنامه‌ها تقاضای ما این است که به نوعی سهمیه بندی صورت بگیرد که این صنف دچار زیان نشود.

حسینی اضافه کرد: استان در زمینه هزینه‌های جانبی منجمله تعمیرات، روغن موتور و قطعات و غیره با مشکل مواجه است که انتظار داریم مسئولان در زمینه اختصاص سهمیه لاستیک به استان کردستان نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول