اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

آغوش باز قطعه سازان ایرانی برای تحریم ها/آغاز تولید نخستین خودرو بدون حضور خارجی‌ها

دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به تولید پژو ۳۰۱ به عنوان نخستین خودروی تولید شده بدون حضور خارجی ها، گفت: اگر نتیجه تحریم ها، خودکفایی است ما با آغوش باز از تحریم‌ها استقبال می کنیم.

آغوش باز قطعه سازان ایرانی برای تحریم ها/آغاز تولید نخستین خودرو بدون حضور خارجی‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مازیار بیگلو در مراسم آغاز تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ اظهار داشت: برای نخستین بار است که در کشور خودرویی بدون حضور خارجی ها تولید می شود و در مراسم امروز هیچ فرد خارجی حضور ندارد.

وی با بیان اینکه خودروسازان همیشه برای همدیگر شرکت های خارجی را رو می کردند، تصریح کرد: این افتخار ماست که نشان دهیم قطعه سازان می توانند بدون حضور شرکای خارجی به تولید برسند.

* همواره از تحریم‌های داخلی ضربه بیشتری می‌خوریم

بیگلو با بیان اینکه ترس ما از تحریم‌های خارجی نیست، بلکه از تحریم‌های داخلی لطمه می‌خوریم، گفت: بانک مرکزی بعد از گذشت 8 ماه با وجود مصوبه پرداخت تسهیلات به قطعه‌سازان، قطعه‌ساز و خودروساز را سر می‌دواند که این مسئله دیگر ربطی به تحریم‌ها ندارد. 

وی افزود: تولید ورق بدنه یا مواد پتروشیمی در حیطه کاری قطعه‌سازی و خودروساز نیست، ولی ما باید آن را انجام دهیم؛ این تحریم داخلی است.

* ساده‌ترین پلیمرهای مورد نیاز خودرو در داخل تولید نمی‌شود

وی تاکید کرد: وقتی هنوز بانکداری ایران، بانکداری 100 سال پیش است و هنوز برخی مواد پتروشیمی و فولاد را در داخل تولید نمی‌کنیم، چطور باید از وابستگی ارزی خارج شویم؟

دبیر انجمن قطعه‌سازان اظهار داشت: جای تاسف است که در کشوری با برخورداری از ذخایر نفت و پالایشگاه، ساده‌ترین پلیمر مورد نیاز صنعت قطعه و خودرو یعنی پلی‌آمیدها تولید نمی‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول