اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

هشدار نسبت به تأثیرپذیری مجلس از سند 2030 در طرح مربوط به ازدواج

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس نسبت به تأثیر پذیرفتن از سند 2030 در تصویب طرح مربوط به ممنوعیت ازدواج دختران کمتر از ۱۶ سال و پسران کمتر از ۱۸ سال هشدار داد.

هشدار نسبت به تأثیرپذیری مجلس از سند 2030 در طرح مربوط به ازدواج

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح مربوط به ممنوعیت ازدواج دختران کمتر از ۱۶ سال و پسران کمتر از ۱۸ سال در مخالفت با اصل طرح اظهار داشت: بحث ازدواج دختران ۱۴، ۱۵ و ۱۶ ساله است.

وی افزود: این مجلس اگر مجلس شورای اسلامی است و ما بر اساس اسلام و قرآن عمل می‌کنیم؛ اسلام و قرآن اجازه می‌دهد که از سن بلوغ دختر و پسر ازدواج کنند.

وی ادامه داد: مراجع عظام تقلید، فقهای اهل سنت و سیره پیامبر و ائمه اطهار آمده است که دختر و پسر در سن بلوغ می‌توانند ازدواج کنند؛ اینکه بگوییم ازدواج دختران زیر سن ۱۶ سال ممنوع است با اسلام و شرع مخالفت کرده‌ایم، ما در این زمینه ارفاق کرده‌ایم اما اگر می‌خواهید دنبال سند ۲۰۳۰ بروید این حرف دیگری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول