اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

آیین‌نامه پایان‌نامه‌های محرمانه در شورای عتف تهیه شد

معاون پژوهشی وزیر علوم در پاسخ به سؤال فارس درباره ثبت پایان‌نامه‌های طبقه‌بندی شده و محرمانه در سامانه ایران داک گفت: طبقه‌بندی و محرمانگی دارای تعریف مشخص است و براین اساس آیین‌نامه پایان‌نامه‌های محرمانه در شورای عالی عتف تهیه شد.

آیین‌نامه پایان‌نامه‌های محرمانه در شورای عتف تهیه شد

به گزارش خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مسعود برومند معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه رونمایی از دو پایگاه اطلاعات دانش ایران و اصطلاح‌نامه‌های علمی فنی در جمع خبرنگاران از حل مشکل دانشگاه‌ها در ثبت پایان‌نامه‌های دانشجویی در سامان ایران داک خبر داد و اظهار داشت: دانشگاه‌های در این موضوع مشکل داشتند و مشکل را برطرف کردیم و موضوع خاصی نیست و به همه دانشگاه‌ها هم اعلام کردیم که باید رساله‌ها را در این سامانه بارگذاری کنند.

وی در پاسخ به سؤال فارس درباره تعیین و تکلیف رساله‌های طبقه‌بندی شده گفت: موضوع رساله‌های طبقه‌بندی شده شامل این سامانه نمی‌شود و دارای آیین‌نامه جداگانه‌ای است که در دبیرخانه شورای عالی آموزش، تحقیقات و فناوری با مشارکت سایر دستگاه‌ها تهیه شده است و پیش‌نویس این آیین‌نامه تهیه شده اما هنوز بررسی نشده است.

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سؤال  فارس که برای مثال در برخی رشته‌‌ها مثل هوافضا برخی اساتید نمی‌خواستند پایان‌نامه در این سامانه ثبت شود، گفت: محرمانگی دارای تعریف است و تعریف محرمانگی شامل این موضوع است که کارفرما که موضوع را تعریف کرده مایل است اطلاعات منتشر شود یا خیر.

برومند اضافه کرد: طبق یک دستورالعمل اجرایی که از قبل ابلاغ شده بود و اکنون نیز براساس آن عمل می‌کنیم تمامی رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها که توسط وزارت علوم در سامانه ایران داک ثبت شوند پس از یک دوره مشخص در دسترس همگان قرار می‌گیرد.

وی افزود: این دوره برای پایان‌نامه‌های دکتری 2.5 سال و برای پایان‌نامه‌های ارشد 1.5 سال است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول