اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش صادرات گاز ازبکستان به تاجیکستان

صادرات گاز طبیعی ازبکستان به تاجیکستان در سال جای میلادی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

افزایش صادرات گاز ازبکستان به تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «شوکت شاه عظیم اف» معاون شرکت «تاجیک ترانس گاز» در نشست مطبوعاتی از افزایش صادرات گاز ازبکستان به این کشور خبر داد.

بنابر صحبت‌های وی، از آغاز سال جاری میلادی حدود 70 میلیون متر مکعب گاز ازبکی به ارزش بیش از 8.7 میلیون دلار به تاجیکستان وارد شده است.

شاه عظیم اف افزود: در سال گذشته میلادی، زمانی که در ماه آوریل واردات گاز ازبکستان از سر گرفته شد 54 میلیون متر مکعب گاز به تاجیکستان وارد شد.

وی گفت: در حال حاضر مصرف کنندگان گاز ازبکستان در تاجیکستان به طور عمده شرکت‌های صنعتی می‌باشند.

معاون شرکت تاجیک ترانس گاز تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از 6 سال واردات گاز ازبکستان به تاجیکستان متوقف شده بود باید کارهای زیادی برای بازسازی زیرساخت‌ها در داخل کشور و افزایش تدریجی صادرات گاز انجام گیرد.

واردات گاز طبیعی ازبکستان به تاجیکستان بعد از 6 سال توقف در اول آوریل سال گذشته میلادی از سر گرفته شد.

مصرف کننده اصلی گاز ازبکستان شرکت آلیومینوم تاجیکستان به شمار می‌رود که سهم آن در مصرف این نوع سوخت حدود 80 درصد از حجم کلی واردات آن را تشکیل می‌دهد.

همچنین، علاوه بر برخی مناطق «دوشنبه»، گاز طبیعی ازبکستان را کارخانه‌های کوچک مستقر در نزدیکی خط لوله گاز مرکزی در مناطق «حصار» و «ترسونزاده» دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول