اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مسؤولان به جای کلنگ‌زنی در مورد آب شرب فریدن اقدام عملی کنند

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان، بوئین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه بخواهیم مردم فریدن را با وعده‌ها مشغول کنیم و بیاند کلنگ اجرایی تأمین آب شرب از منابع پایدار با پنجاه درصد منابع داخلی و 50 درصد بخش خصوصی، کلنگ اجرایی آن زده شود منطقی نیست و باید اقدامات عملی در جهت آن برداشته شود.

 مسؤولان به جای کلنگ‌زنی در مورد آب شرب فریدن اقدام عملی کنند

اکبر ترکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فریدن پیرامون مباحث مطرح شده در شورای اداری شهرستان فریدن که با حضور استاندار اصفهان برگزار شد با اشاره به گرفتن حق محرومیت از شهرستان فریدن عنوان کرد: شاخص‌های محرومیت باید تغییر کند، فریدن واقعاً محروم است و باید حداقل در بودجه سال 98 به اندازه شهرستان‌های اطراف مانند فریدون‌شهر بودجه برایش قرار داده شود.

نماینده مردم  فریدن، فریدون‌شهر، چادگان، بوئین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل آب شرب منطقه که به میزان شش میلیون مترمکعب اختصاص  داده شده است، گفت: اینکه بخواهیم مردم فریدن را با وعده‌ها مشغول کنیم و بیاند کلنگ اجرایی تأمین آب شرب از منابع پایدار با پنجاه درصد منابع داخلی و 50 درصد بخش خصوصی، کلنگ اجرایی آن زده شود منطقی نیست و باید اقدامات عملی در جهت آن برداشته شود.

وی ادامه داد: آب شرب برخی از روستاها در  چهار شهرستان از محل دریاچه تأمین شود و آب روستای قفر را نیز می‌توان با تمهیداتی به راحتی تأمین کرد.

ترکی به مشکلات جاده در منطقه پرداخت و افزود: کمربندی داران به درود ردیف بودجه دارد و در سال‌های گذشته، سالانه حداقل 67 نفر در آن کشته می‌شدند، اما اکنون این تلفات به یک نفر رسیده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: برای تکمیل کمربندی و ایمن‌سازی آن  23 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و امروز پیمانکار پروژه را خوابانده است، اما از سوی دیگر راهداری در حال تحویل آن است، این اتفاق زمانی می‌افتد که لاین دوم آن ساخته نشده و باعث می‌شود آسفالت از بین رود و ایجاد دست‌انداز کند که این خطرآفرین است.

وی با بیان اینکه  نقشه‌های ورودی و خروجی داران آماده شده است و برای تصویب آن پیگیری‌ها انجام گرفته گفت: بزرگراه شمال به جنوب کشور از اراک به شهرکرد هم از فریدن می‌گذرد که اعتبار سه میلیارد و 600 میلیون تومانی که از سال 97 برایش در نظر گرفته بودند و  25 میلیارد تومان برای سال جاری در نظر گرفته شده که باید پیگیر باشیم و سعی شود مقداری از این کمربندی در فریدن اجرایی شود و حداقل از دانشگاه آزاد داران شروع و تا رزوه و اسکندری برای امسال تکمیل شود.

ترکی شهرک صنایع غذایی در مرز تیران_دامنه را یک فرصت استثنایی دانست و گفت: این منطقه 36 هکتار است که اگر اجرای شود بسیار از مشکلات اشتغال در آن حل خواهد و انجام این کار باید تسریع شود.

نماینده مردم  فریدن، فریدون‌شهر، چادگان، بوئین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات منطقه را کمبود امکانات و فضای مناسب ورزشی دانست و تأکید کرد: سالن سفتجان و نهرخلج با 80 درصد پیشرفت در حال اتمام است اما نگاه ویژه دولت را می‌طلبد و در شهرستان به وسعت فریدن بزرگ تنها یک زمین چمن در داران وجود دارد که آن هم با مشکلات بسیاری روبرو است و باید برای ترمیم آن یا در کنارش برای ساخت چمن جدید اقدام کنیم.

وی بزرگ‌ترین پتانسیل این شهرستان را ظرفیت گردشگری معرفی کرد و اظهار داشت:  این منطقه ظرفیت سرمایه‌گذاری هزارمیلیاردی را دارد، بوم گردی‌ها خوب ولی جوابگو نیست و باید مجتمع گردشگری در آن تعریف شود.

عضو کمیسیون اصل نود با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی فریدن بزرگ در حال تصویب است، تصریح کرد: مناطق آزاد در بعضی جاها جواب نداده ولی در فریدن  که پتانسیل آن وجود دارد، جواب خواهد داد و کارگروه آن تشکیل شده و جایابی مناسبی میان چهار شهرستان صورت گرفته تا سهم بزرگ در اشتغال ایفا کند.

انتهای پیام/63086/ج 30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول