اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بیانیه گام دوم مأموریت 40 سال آینده است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مأموریت ما برای 40 سال آینده مشخص شده است.

بیانیه گام دوم مأموریت 40 سال آینده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا مهدوی ارفع در سیزدهمین شب از طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی در مصلی شهرکرد با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مأموریت ما برای 40 سال آینده مشخص شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی این بیانیه را با اشرافیت کامل بر جامعه نوشته‌اند، و این بیانیه برای همه ما حجت است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه برای تحقق بیانیه گام دوم نیازمند نگاه راهبردی هستیم، خاطرنشان کرد: این بیانیه سرشار از مفاهیم گفتمانی از جمله عدالت، ساده‌زیستی مسؤولان و ... است؛ اگر نگاه راهبردی در این بیانیه حاکم نشود در آینده دچار تردید می‌شویم.

جامعه‌پردازی از مهم‌ترین مفاهیم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است

وی جامعه‌پردازی را از مهم‌ترین مفاهیم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: جامعه‌پردازی در کنار تمدن‌سازی و خودسازی که از محورهای این بیانیه است؛ اهمیت بالاتری دارد و می‌توان گفت جامعه‌سازی به‌نوعی قطب اصلی این بیانیه است.

مهدوی ارفع ادامه داد: علم، امام و امت سه مقوله مهم در جامعه اسلامی است که اگر در کنار یکدیگر قرار بگیرد می‌تواند جامعه را به سعادت دنیوی و اخروی برساند، امام علی(ع) در زمان حکومت خود امت را به‌معنای واقعی نداشت؛ اگر امت‌سازی صورت نگیرد حتی اگر امام علی (ع) هم حاکم جامعه باشد کاری پیش نمی‌رود.

 استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه ما در حال حاضر در شرایطی مشابه با دوران ائمه قرار داریم، عنوان کرد: جمهوری اسلامی یک رهبر بی‌نظیر و استثنایی دارد، اگر امروز نتوانیم افرادی را تربیت کنیم که خیر و شر را آنگونه که امامشان می‌فهمد، بفهند در آینده این انقلاب مورد تهدید دشمنان قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت امروز ما امت‌سازی است، اظهار کرد: امروز جامعه طبق آیات و روایات قرآن کریم به دسته اهالی نصرت، لایه ایمان و اطاعت و لایه تسلیم که همان قشر خاکستری جامعه است تقسیم شده است.

مهدوی‌ارفع توضیح داد: اهالی نصرت کسانی هستند که به چنان فهم و آینده‌نگری رسیده‌اند که حمایت از امام را تمام زندگی خود می‌دانند، معمولا تعداد این افراد در جامعه اسلامی اندک است و بیش‌ترین توجه امام نیز متوجه این افراد است و ویژگی‌های ممتاز این افراد باعث شده است باری را از دوش امام امت بردارند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: گروه دوم که لایه ایمان و اطاعت را در جامعه تشکیل می‌دهند، سخن ولی امر جامعه اسلامی را حجت می‌دانند و هر موضوعی که به آن‌ها ارتباط داشته باشد، مانند اصلاح الگوی مصرف یا خرید کالای ایرانی را با جان و دل اطاعت می‌کنند.

وی اضافه کرد: لایه سوم لایه تسلیم است؛ این افراد منافق، معاند و معارض نیستند، اما تشخیص خود را معیار اطاعت از رهبر می‌دانند، در جامعه‌پردازی و امت‌سازی باید لایه نصرت و اطاعت را گسترش دهیم.

مهدوی‌ارفع با بیان اینکه امروز دشمن در تلاش است قشر خاکستری جامعه را به منافق تبدیل کند، یادآور شد: باید تلاش کنیم ذهن افراد خاکستری جامعه به سمت لایه اطاعت و نصرت صعود پیدا کند؛ امروز جنگ جنگ گفتمان‌هاست، مومنان باید بر روی این مسئله کار کنند.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول