اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام سابق قطری: بیانیه ۶ کشور درباره لیبی «مضحک» است

وزیر خارجه سابق قطر با اشاره به اینکه درخواست ۶ کشور درباره توقف جنگ در لیبی تنها در راستای منافع این کشورهاست، بیانیه این کشورها را «مضحک» خواند.

مقام سابق قطری: بیانیه ۶ کشور درباره لیبی «مضحک» است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حمد بن جاسم آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه سابق قطر بیانیه ۶ کشور درباره درخواست توقف درگیری‌ها در لیبی را «مضحک» خواند.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «امری مضحک است که گروهی از کشورها خواستار توقف درگیری‌ها در طرابلس برای دستیابی به راه‌حل سیاسی هستند، این کشورها از ابتدای نبردی که مورد حمایت برخی کشورها بود، کجا بودند و چرا پیش از شروع عملیات‌ها، این وضعیت را متوقف نکردند».

 

 

بن جاسم با اشاره به اینکه درخواست این کشورها در حالی است که بخشی‌هایی از طرابلس مورد تهاجم قرار گرفته است، نوشت: «مضحک است که این بیانیه از سوی کشورهای دموکراتیک صادر شده که بایستی به اراده ملت‌ها احترام بگذارند اما روشن است که آن‌ها تنها منافع خود را محترم می‌شمارند».

کشورهای فرانسه، انگلیس، ایتالیا، آمریکا، مصر و امارات متحده عربی در بیانیه‌ای مشترک درباره درگیری‌های اخیر در لیبی هشدار داده و خواستار توقف این درگیری‌ها شدند.

در این بیانیه در مورد تلاش‌های برخی «گروه‌های تروریستی» جهت سوء استفاده از خلأ سیاسی در لیبی، هشدار داده شده است.(جزئیات بیشتر)

در همین ارتباط سازمان بهداشت جهانی نیز روز دوشنبه در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که تعداد کشته‌ها در درگیری‌های طرابلس به ۱۰۹۳ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به حدود ۵۷۵۲ نفر رسید.

خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی است که از فروردین گذشته در عملیاتی نظامی علیه پایتخت، تلاش می‌کند طرابلس را اشغال کند. طرابلس تحت کنترل دولت «وفاق ملی» لیبی است که سازمان ملل آن را نماینده لیبی می‌داند.

نیروهای حفتر از حدود چهار ماه پیش حملات خود به طرابلس را برای نفوذ به این شهر آغاز کرده‌اند اما با وجود برخورداری از حمایت‌های تسلیحاتی و مالی امارات، عربستان و مصر هنوز موفق نشده‌اند به این شهر نفوذ کنند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول