اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

لزوم کاهش بروکراسی در مناطق سیل زده گلستان/ پرداخت بیش از 37 میلیارد تومان کمک بلاعوض

رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان؛ آخرین آمار عملکرد ستادهای بازسازی در مناطق سیل‌زده و رانشی این استان را تشریح کرد و از پرداخت بیش از 37 میلیارد تومان کمک بلاعوض به مالکان خسارت‌دیده خبر داد.

لزوم کاهش بروکراسی در مناطق سیل زده گلستان/ پرداخت بیش از 37 میلیارد تومان کمک بلاعوض

عباس حق بین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان در خصوص عملکرد ستادهای بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان در مناطق سیل‌زده اظهار کرد: تاکنون 21 هزار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده و دچار رانش استان گلستان ارزیابی خسارت شده است که از این تعداد 7 هزار و 300 واحد جزو واحدهای احداثی و 13 هزار و 700 واحد جزو واحدهای تعمیراتی است.

وی تعداد واحدهای آسیب‌دیده شهری بر اثر وقوع سیلاب را 7 هزار و 433 واحد عنوان و تصریح کرد: از این تعداد یک‌هزار و 446 واحد احداثی و 5 هزار و 987 واحد تعمیراتی هستند که عملیات اجرای آنها در دستورکار است.

رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان آماری هم در خصوص تعداد واحدهای آسیب دیده روستایی ارائه کرد و افزود: 13 هزار و 567 واحد روستایی دچار خسارت شدند که از این تعداد 5 هزار و 854 واحد آن احداثی است و 7 هزار و 713 واحد باید تعمیر شوند.

پرداخت 37 میلیارد و 430 میلیون تومان کمک بلاعوض

حق‌بین با اشاره به روند پرونده‌های معرفی شده به بانک‌های عامل در استان ابراز کرد: 17 هزار و 593 فقره پرونده با بانک معرفی شد که از این تعداد 4 هزار و 36 واحد در زمره واحدهای احداثی هستند و 9 هزار و 160 واحد جزو پرونده‌های تعمیراتی است.

وی شمار پرونده‌های معیشتی که به بانک‌های عامل معرفی شدند را 4 هزار و 397 واحد عنوان کرد و گفت: تاکنون برای 9 هزار و 926 فقره پرونده در بانک‌های استان انعقاد قرارداد صورت گرفته است.

حق‌بین از پرداخت 37 میلیارد و 430 میلیون تومان کمک بلاعوض خبر داد و افزود: این تسهیلات به 8 هزار و 262 مالک خسارت‌دیده در استان گلستان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی برای تعمیر 7 هزار و 496 واحد مسکونی خسارت دیده آغاز شده است از تعمیر و بهره‌برداری 5 هزار و 54 واحد مسکونی در مناطق خسارت‌دیده استان خبر داد.

کاهش بروکراسی برای جبران خسارت سیل‌دیدگان آلام آنها را تسکین می‌دهد

رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان از دیوارچینی و اتمام عملیات ساختمانی 42 واحد مسکونی خبر داد و در خصوص سایر عملیات انجام شده در مناطق خسارت‌دیده استان گفت: تاکنون یک‌هزار و 743 واحد آواربرداری و پی‌کنی 2 هزار و 716 واحد انجام شده است.

حق‌بین با اشاره به اجرای فونداسیون یک‌هزار و 287 واحد مسکونی از اجرای اسکلت 445 واحد و اجرای سقف 97 واحد در مناطق خسارت‌دیده در استان خبر داد و گفت: همه مسوولان باید تلاش کنند تا با کاهش بروکراسی نسبت به تسکین آلام مردم در این مناطق گام بردارند.

انتهای پیام/83001/ق/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول