اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

۲۰۰ خانوار سیل‌زده بجنورد از ثبت در سامانه بنیاد مسکن جامانده‌اند

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان گیفان بجنورد با اشاره به برخی ناهماهنگی‌های نهادهای حمایتی برای ثبت آسیب دیدگان سیل امسال در سامانه گفت: قریب به ۲۰۰ خانوار از ثبت در سامانه جامانده‌اند و باعث توقف در کار شده است.

۲۰۰ خانوار سیل‌زده بجنورد از ثبت در سامانه بنیاد مسکن جامانده‌اند

محسن پولادی در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به آخرین اقدامات گروه‌های جهادی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در شهرستان بجنورد و دهستان گیفان اظهار کرد: سه شهرستان مانه و سملقان، راز و جرگلان و بجنورد در سیل‌های فروردین‌ماه خسارت دیدند که از همان ابتدا سپاه، بسیج، قرارگاه پیشرفت و دیگر گروه‌ها با حضور در مناطق اقدامات اولیه را انجام دادند.

وی افزود: مرحله دوم عملیات با توجه به نزدیکی فصل سرما در خراسان شمالی مهم‌تر است و ساخت ساز خانه‌ها باید شروع می‌شد که از طرف دیگر سپاه نیز برای گروه های جهادی اولویت کمک به سیل‌زدگان را در نظر گرفت.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان گیفان بجنورد از برپایی جلسات متعدد این نهاد با بنیاد مسکن و دیگر نهادهای حمایتی خبر داد و خاطرنشان کرد: بنا شد لیست افراد آسیب‌دیده در سامانه بنیاد مسکن ثبت شود اما دراین‌بین خلأ بسیار بدی بین سه اداره کمیته امداد، بنیاد مسکن و بهزیستی وجود دارد که بارها متذکر شده‌ایم.

وی همچنین از کم‌کاری بنیاد مسکن در ثبت آسیب دیدگان دهستان گیفان و حصارگرمخان خبر داد و تصریح کرد: متوجه شدیم بر اساس این کوتاهی فرصت ثبت در سامانه از بین رفته و متأسفانه ضرر این کم‌کاری به حدود ۲۰۰ خانوار رسیده که این عدد درواقع اختلاف کمیته امداد و بنیاد مسکن است.

پولادی با اشاره به حضور ۱۱ گروه جهادی تاکنون از داخل و خارج استان در مناطق سیل‌زده ادامه داد: تاکنون برای کار ساخت‌وساز اقدامی جدی انجام‌نشده و از جایی که تابستان فرصت مناسبی برای استفاده از گروه‌های جهادی است، می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

وی همچنین از توزیع ۲۲۰۰ پاکت سیمان با همکاری جهاد کشاورزی بین ۷۱ واحد تخریبی دامداری نیز خبر داد و افزود: همچنین ۳۰ سرویس ماسه نیز به افراد متقاضی و آسیب دیده توزیع شده که مجموعا معادل ۳۵ میلیون تومان ارزش ریالی کمک های توزیع شده است.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان گیفان بجنورد با تاکید بر فعالیت این نهاد در بخش‌های عام‌المنفعه گفت: با توجه به خسارت سیل منتظر هستیم مشکلات ناهماهنگی ایجادشده که باعث تأخیر در کارشده حل شود تا با کمک خیرین و نهادهای دولتی در ساخت‌وساز وارد شویم.

وی همچنین از استاندار خواست تا تمام نهادهای دولتی را موظف به همکاری کند و افزود: راه‌ها و پل‌های موقتی که ساخته‌شده بود در سیل بعدی دوباره تخریب‌شده و هرچند راه قطع‌شده نداریم اما خسارت‌های زیادی دیده‌ایم لذا باید برنامه‌ای ایجاد شود که دوباره چنین خسارت‌هایی به وجود نیاید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول