اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

پایدارسازی کسب‌ ‌و‌کار و اشتغال‌زایی در اولویت بنیاد مستضعفان‌

شرکت‌های عمرانی بنیاد مستضعفان در زمینه پایدارسازی کسب و کار، اشتغال‌زایی در تحریم‌ها و بحران‌های اقتصادی و خلاقیت،‌ نشان عالی مدیریت گرفتند.

پایدارسازی کسب‌ ‌و‌کار و اشتغال‌زایی در اولویت بنیاد مستضعفان‌

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری بنیاد مستضعفان، چهارمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال با مجوز از وزارت علوم تحقیقات و فناوری با هدف معرفی مدیران حرفه‌ای در زمینه پایدارسازی کسب و کار، خلاقیت و اشتغال زایی در میان تحریم‌ها و بحران‌های اقتصادی کشور برگزار و مدیران عامل 3 شرکت عمرانی بنیاد شامل خانه، ‌ونک پارک و ایران چوب ‌از زیر مجموعه‌های بنیاد مستضعفان به همراه ۶۷ مدیر موفق و برتر کشور ‌موفق به کسب نشان عالی مدیریت سال شدند‌.

‌مدل توانمند‌سازی مدیران در حوزه توسعه پایدار اقتصاد کشور که از سر فصل‌های کلی و جامع آن شامل همسویی، پویایی، شکوفایی و توسعه سازمان است، از شاخص‌های ارزیابی مدیران شرکت‌ها محسوب می‌شود که مستندات آن توسط اعضای کمیته علمی و مدیر برتر سال ارزیابی، مورد بررسی قرار گرفت و منجر به انتخاب ۷۰ مدیر برتر سال ۱۳۹۸ شد.‌

مدیرعامل شرکت ساختمانی ونک پارک به عنوان شرکت تابعه بنیاد مستضعفان در این‌باره می‌گوید: ‌شاخص سازی و ارزیابی شاخص‌های اقتصادی برای رقابت مدیران بخش خصوصی همیشه عاملی مهم در رشد بخش خصوصی و توسعه پایدار کشور به شمار می‌آید.

سید جواد موسوی افزود: وقت اعظم مدیران بخش‌های خصوصی در کشور به جهت شرایط سخت فضای کسب و کار به برنامه‌ریزی و اجرای راهکار‌های مدیریتی جهت کاهش آثار تحریم‌های ناعادلانه و تغییرات غیر قابل پیش بینی بازار، صرف می‌شود، به طوری که عملا بازنگری شاخص‌های توسعه و بهره‌وری در فضای کسب و کار به اولویت‌های دست چندم بخش خصوصی تبدیل شده است.

وی افزود:‌ با حضور در این فضا‌های رقابتی می‌توان فرصتی برای ارزیابی برون سازمانی شاخص‌های بهره وری به ویژه در حوزه مدیریت فراهم کرد و علاوه بر آن با به اشتراک گذاری تجارب مدیریتی از همه راه‌های ممکن برای موفقیت در فضای کسب و کار بهره جست.

‌سید احمد نظری، مدیرعامل شرکت ایران چوب، وابسته به بنیاد مستضعفان نیز با بیان اینکه تحریم‌های ناعادلانه اقتصادی بر علیه ایران موقت است، گفت: هر چند در فضای کسب و کار بسیار از این تحریم‌ها متاثر هستیم، ولی این آزمون به همه تاثیر گذاران در فضای کسب و کار اعم از تولید کننده و تصمیم گیرنده درس‌های زیاد خواهد آموخت.

مدیر عامل شرکت خانه از دیگر شرکت‌‌‌های عمرانی بنیاد مستضعفان، ‌‌در این باره اظهار داشت: شرکت‌های وابسته به بنیاد مستضعفان علاوه بر رعایت شاخص‌های مدیریتی و قوانین ملی موظف به رعایت آیین نامه‌های بنیاد مستضعفان هستند که فراتر از قوانین عادی و با هدف افزایش شاخص‌های بهره وری و توانمندی شرکت‌ها و همچنین رقابت سالم با سایر بخش‌های فعال خصوصی تدوین شده‌اند.

هادی اسماعیلی بخشنامه اخیر بنیاد مستضعفان مبنی بر منع سرمایه‌گذاری شرکت‌های عمرانی وابسته در طراحی و ساخت مال‌ها و مجتمع‌های تجاری بزرگ که منجر به عرضه کالای مارک دار غیر ایرانی شود را در همین راستا ارزیابی کرد‌.

وی ‌گفت: واقعیت این است که شرکت‌های بنیاد مستضعفان هم باید در فضای کسب و کار برای ایجاد در آمد و سود منطقی ناشی از تولید کالا و خدمات تلاش کنند و هم توجه ویژه‌ای به مسوولیت‌های اجتماعی شرکتی خود و بنیاد مستضعفان معطوف کنند، به طوری که فضای کسب و کار خود را با تاکید بر شاخص‌های محرومیت زدایی و اشتغالزایی تعریف و تبیین کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول