اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

حضور ظریف در نشست وزرای دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد در کاراکاس

وزیر امور خارجه ایران در نشست وزرای دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد در کاراکاس شرکت کرد.

حضور ظریف در نشست وزرای دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد در کاراکاس

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، نشست وزرای دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد (نم) با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (شنبه) در کاراکاس آغاز شد.

ظریف به منظور شرکت در این نشست و سفری دوجانبه صبح امروز وارد پایتخت ونزوئلا شد.

وزیر خارجه ایران جمعه شب در پایان سفرش به نیویورک که برای شرکت در نشست سطح بالای مجمع سیاسی توسعه پایدار شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد صورت گرفت، در جمع خبرنگاران درباره سفرش به کاراکاس برای شرکت در نشست وزرای عدم تعهد عنوان کرد: «این نشست در پایان ریاست ونزوئلا بر جنبش عدم تعهد برگزار می‌شود و دلیل اصلی سفر من به کاراکاس شرکت در این نشست است و همچنین از این فرصت استفاده می‌کنیم برای گفت‌وگو با مقامات ونزوئلا و اینکه ایران چگونه می‌تواند به بازگرداندن آرامش در ونزوئلا کمک کند. درباره همکاری‌های اقتصادی بسیار خوبی که با ونزوئلا داریم نیز گفت‌وگو خواهم کرد.»

به گزارش فارس، نشست وزرای دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد از پنجشنبه ۱۸ تا ۲۱ جولای (۲۷ تا ۳۰  تیر) در کاراکاس با عنوان «ترویج و تثبیت صلح از طریق احترام به حقوق بین‌الملل» در حال برگزاری است. ونزوئلا در حال حاضر رئیس کنونی جنبش عدم تعهد است. ایران (رئیس سابق) و آذربایجان (رئیس بعدی) تروئیکای این جنبش هستند.

هجدهمین نشست سران عدم تعهد (نم) قرار است ۲۵ و ۲۶ اکتبر ۲۰۱۹ ( سوم و چهارم آبان ماه سال ۱۳۹۸ ) در جمهوری آذربایجان و به میزبانی «الهام علی اف» رئیس جمهور این کشور برگزار شود. هفدهمین نشست سران این جنبش اواخر شهریور ۱۳۹۵ در مارگاریتای ونزوئلا برگزار و تهران نیز نیمه اول شهریور ۱۳۹۱ میزبان شانزدهمین نشست سران عدم تعهد بود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول