اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کمک 20 میلیاردی خیران خمینی‌شهری به بهزیستی در سال97

رئیس اداره بهزیستی خمینی‌شهر گفت: خیران خمینی‌شهری در سال 97 و در قالب مشارکت‌های مردمی برای حمایت از مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان به بخش دولتی و خصوصی حدود 20 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی داشتند.

کمک 20 میلیاردی خیران خمینی‌شهری به بهزیستی در سال97

داوود ترابی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خمینی‌شهر به مناسبت هفته بهزیستی گفت: در شهرستان خمینی‌شهر 10 هزار نفر تحت پوشش این اداره هستند که بالغ بر 6 هزار و 600 نفر معلول در حوزه توانبخشی شامل کم‌بینا و نابینا، کم‌شنوا و ناشنوا، معلولان جسمی حرکتی ذهنی، بیماران اعصاب و روان و همچنین 725 نفر از این جامعه را زنان سرپرست خانوار که به دلیل مباحث طلاق، یا فوت و بیمار شدن سرپرست خانواده خود تحت پوشش قرار گرفته اند و جامعه‌ای با 2 هزار و 400 نفرخانوار می‌شود را تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خمینی شهر افزود: 3 مرکز شبانه روزی و 6 مرکز روزانه برای نگهداری از معلولان و سالمندان و مددجویانی که نیاز به مراقبت دارند در سطح شهرستان فعالیت دارند.

وی در خصوص پیشگیری از معلولیت با اشاره به طرح غربالگری بینایی و شنوایی، تصریح کرد: در سال 97 واجدین شرایط زیر سن 6 سال را غربالگری بینایی کردیم و بالغ بر 17 هزار و 500 نفر در سطح مدارس، پیش‌دبستانی‌ها، مساجد، پایگاه‌های بسیج به کمک تیم‌های سیار که به این مراکز اعزام و اطلاع رسانی شده بود غربالگری شدند.

ترابی با بیان اهداف طرح غربالگری این است که برای افراد مشکوک به مشکلات شنوایی و بینایی به موقع مداخلات درمانی صورت گیرد و ورود دولت در این زمینه باعث کاهش هزینه‌های احتمالی در آینده است، اضافه کرد: غربالگری شنوایی که از بدو تولد تا 6 ماهگی است که در سال گذشته 3 هزار و500 نفر از تازه متولدین شهرستان غربالگری شدند.

وی با بیان این که 2 مرکز بزرگ در خصوص سالمندان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: 5 خانه کودک و نوجوان در سطح شهرستان فعال است که 60 نفر از بچه‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست به همت خیران در این مراکز زندگی می‌کنند.

رئیس بهزیستی خمینی‌شهر با اذعان به اینکه در سال گذشته حدود 500 زوج به دفتر کاهش طلاق مراجعه داشته و کلینیک‌های مددکاری نیز در سطح شهرستان مجزا فعالیت دارند، ادامه داد: در حوزه اجتماعی دفتر آسیب‌های اجتماعی فعال است و خدمات مداخله در بحران، کاهش طلاق و... را داشته که در سال گذشته 75 مورد پیگیری، مداخله، درمان و ارجاع به مرکز مشاوره داشتیم.

وی اظهار کرد: در سال گذشته 132 مورد از طریق خط تلفن 123 با اورژانس اجتماعی تماس داشته و مورد خود را مطرح کرده و از طریق واحد خدمات سیار که آمبولانس اورژانس اجتماعی در سطح شهر مستقر است 164 مورد مراجع داشتند که در موضوعات درگیری‌های بین زن و شوهر، کودک آزاری، همسر آزاری، فرار از منزل و دختران خیابانی و... بوده است.

ترابی با بیان اینکه طبق آمار بدست آمده تاکنون در سه ماه اول سال جاری98، مراجعات به آمبولانس سیار و همچنین از طریق سامانه 123 در سطح شهرستان افزایش چشمگیری داشته، اعلام کرد: اگر آسیب‌ها و معضلات شهرستان خمینی‌شهر را اولویت بندی کنیم اعتیاد، خشونت در خانواده بیشترین موارد را داشته‌ایم که می‌توان اعتیاد را زیربنای بسیاری از معضلات اجتماعی در جامعه دانست.

وی با اعلام اینکه 16 مرکز مشاوره در شهرستان خمینی شهر فعالیت دارند که در سال گذشته حدود 7 هزار و 500 نفر از شهروندان با مراجعه به این مراکز مشاوره‌های تحصیلی، خانواده‌ای و... دریافت کرده‌اند، ابراز کرد: در سال گذشته در قالب آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش پیش از ازدواج، فرزند پروری بیش از 4 هزار نفر آموزش لازم را فرا گرفتند.

رئیس اداره بهزیستی خمینی‌شهر اضافه کرد: 1.5 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال‌زایی در سال گذشته به شهرستان تعلق گرفت که این تسهیلات خوداشتغالی به 120 نفر از معتادان بهبودیافته و مددجویان تحت پوشش بهزیستی پرداخت شد.

وی در پایان با اعلام اینکه دولت در سال گذشته بودجه 20 میلیارد تومانی در قالب مستمری، یارانه مراکز وابسته، پرداخت انواع بیمه‌ها، هزینه درمان، معیشت و... پرداخت شده، خبر داد: خیران خمینی‌شهری در سال 97 و در قالب مشارکت‌های مردمی برای حمایت از مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان به بخش دولتی و خصوصی حدود 20 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی داشتند.

انتهای پیام/63064/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول