اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اسیدچرب امگا6، محافظی برای قلب و عروق

محققان در مطالعات جدید خود دریافتند که اسید چرب امگا 6 می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کند.

اسیدچرب امگا6، محافظی برای قلب و عروق

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محققان در مطالعات جدید خود بر روی مکانیسم‌های سلولی موش‌ها تمرکز کردند تا مزایای قلبی و عروقی نوع خاصی از اسیدهای چرب امگا6 را توضیح دهند.

براساس گزارش «مدیکال‌نیوز‌تودی»، جامعه پزشکی به تاثیرات اسیدهای چرب امگا 6 توجه کمتری داشته و تاکنون مطالعات زیادی در این زمینه انجام نشده است. از همین رو محققان تصمیم گرفتند تا بر تاثیرات این اسید چرب بر روی بیماری‌های قلبی و عروقی تمرکز کنند.

طبق این گزارش، تصلب شرایین شرایطی است که در آن پلاک‌ها در رگ‌ها جمع می‌شوند و رگ‌ها را تنگ و باریک می‌سازند. با گذشت زمان، این شرایط باعث می‌شود تا رگ‌ها مسدود شوند و تهدیدی برای زندگی فرد باشند.

از همین رو محققان اثرات اسید چرب اشباع‌نشده امگا 6 را بر روی یک مدل موش مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که چندین مکانیسم اسیدچرب امگا 6 از ابتلا به تصلب شرایین جلوگیری می‌کند.

«دیپاک رامجی» سرپرست این مطالعه گفت: تحقیق ما نشان داد که اسیدچرب امگا 6 اثر مثبتی بر بیماری‌های قلبی و عروقی دارد و به طور ویژه‌ای فرایند کلیدی کنترل‌کننده‌ التهاب و پردازش کلسترول است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول