اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خطوط جدید از غرب به شرق شهر زنجان راه‌اندازی می‌شود

فرماندار شهرستان زنجان گفت: خطوط جدید و مستقیم حمل و نقل عمومی از غرب به شرق شهر زنجان راه‌اندازی می‌شود.

خطوط جدید از غرب به شرق شهر زنجان راه‌اندازی می‌شود

رضا عسگری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پس از اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی نگرانی رانندگان اتوبوس در زمینه کاهش درآمد افزایش پیدا کرد.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه تامین هزینه نگهداری اتوبوس و همچنین معیشت خانواده دغدغه اصلی رانندگان اتوبوس بود، بیان کرد: به همین دلیل رانندگان در زمینه نرخ کرایه، افزایش بیشتری مطالبه می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در فرآیندی که برای افزایش نرخ در نظر گرفته شده و تنظیم بازار نیز این نرخ را تایید کرده بود با نرخ مورد نظر رانندگان اتوبوس موافقت نشد، عنوان کرد: مجموعه این عوامل موجب شد، اعتراضاتی از سوی رانندگان اتوبوس وجود داشته باشد.

عسگری با اشاره به اینکه این اعتراضات تحصن رانندگان اتوبوس را به همراه داشت، گفت: برای حل این مشکل جلساتی تشکیل شد و شهرداری پیشنهادات مشخصی برای کاهش دغدغه رانندگان اتوبوس ارائه داد.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به مشکلات اقتصادی مطرح شده از سوی رانندگان اتوبوس بیان کرد: فرسوده بودن اتوبوس‌ها و افزایش هزینه نگهداری اتوبوس‌ها دغدغه اصلی رانندگان بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای مشکلات موجود ساز و کاری از سوی شهرداری پیشنهاد داده شد، بیان کرد: یکی از این پیشنهادات خرید خدمت با احتساب هزینه‌های جاری حداقل حقوق روزانه 300 هزار تومان از سوی شهرداری بود.

*موافقت با پرداخت یارانه به مالکان اتوبوس

عسگری با اشاره به اینکه دیگر پیشنهاد شهرداری این بود که با پرداخت یارانه نگرانی رانندگان در زمینه هزینه نگهداری اتوبوس برطرف شود، گفت: این اقدام می‌توانست دغدغه رانندگان اتوبوس در مورد کاهش درآمد را نیز برطرف کند که مورد پذیرش قرار گرفت.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه اصلاح خطوط حمل و نقل هم توسط بنده هم کارشناسان بررسی شده و اطلاعات و گزارشات از طریق مجاری مختلف داده شده است، عنوان کرد: هر طرحی در ابتدا نواقص خاص به خود را دارد که بخشی از مشکلات در حین اجرا احصا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خطوط حمل و نقل عمومی در مناطقی که پیش از این نبوده راه‌اندازی شده و رضایت مردمی هم وجود دارد، ادامه داد: رضایت افرادی که مسیرهای کوتاه‌تری را طی می‌کنند نیز افزایش یافته است، چرا که هزینه کمتری پرداخت می‌کنند و این رضایت‌مندی در طول سال تحصیلی و استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان افزایش می‌یابد.

عسگری با اشاره به اینکه گروهی از مسافران از غرب به شرق زنجان تردد می‌کنند و مجبور به تغییر متعدد اتوبوس هستند، گفت: خطوط جدید و مستقیم از غرب به شرق شهر زنجان راه‌اندازی می‌شود.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه هنوز مشکلاتی در اجرای طرح خطوط ویژه حمل و نقل وجود دارد که در حال احصا است، تاکید کرد: هر چند طرح بدون نقص وجود ندارد، اما تلاش می‌شود نواقص به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه هر چه جلوتر برویم شهروندان می‌توانند سفرهای بهتری را تجربه کنند، گفت:  تلاش می‌شود، شهرداری اطلاع‌رسانی را بهتر و سفر اتوبوس‌ها را منظم کند تا مسافران معطلی کمتری را داشته باشد.

عسگری افزود: در زمینه طرح خط ویژه نیز باید گفت این طرح هنوز تکمیل نشده است و اقدامات این طرح در حال تکمیل است.

انتهای پیام/73009/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول