اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کاهش بیش از 13.8 درصدی آمار طلاق در استان قزوین

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: با مشارکت سمن‌‌ها و با راه‌اندازی سامانه تصمیم، آمار طلاق در استان به 13.8 درصد رسیده است.

کاهش بیش از 13.8 درصدی آمار طلاق در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین مریم بیدخام در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که صبح امروز در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: ما برای هر آسیب اجتماعی که در استان وجود دارد خدمات مخصوص به آن آسیب را ارائه می‌دهیم.

وی افزود: در استان قزوین با مشارکت سمن‌‌ها سامانه تصمیم راه اندازی شده که به همین سبب 13.8 درصد آمار طلاق استان کاهش یافته است.

بیدخام عنوان کرد: ۴۰ هزار زن سرپرست خانوار در استان وجود دارد که ۲۰ هزار نفر از این تعداد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گفت: هر چه بتوانیم با ارائه تسهیلات به این خانواده بزرگ ۴۰ هزار نفری کمک نماییم، می‌‌توانیم علاوه بر حفظ عزت نفس بانوان، شرایط راحت‌‌تری را برای این خانواده‌‌ها فراهم کنیم.

 

۱۱ و یک دهم درصد اشتغال استان در اختیار بانوان قرار دارد

صدیقه ربیعی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: شهر قزوین به دلیل نزدیکی به مرکز سیاسی کشور، سابقه صنعتی درخشانی داشته است.

وی افزود: همچنین به سبب اینکه این استان قابلیت‌‌های بالایی در حوزه کشاورزی دارد، بسیاری از مردم از تمام نقاط کشور به این شهر مهاجرت کرده‌‌اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین تصریح کرد: این مهاجرت‌‌ها سبب تغییر سبک زندگی مردم شده چراکه افراد با فرهنگ‌‌های مختلف در یک نقطه از کشور تجمیع شده‌اند.

ربیعی تصریح کرد: جمعیت استان قزوین ۱ میلیون و ۲۷۳ هزار ۷۶۱ نفر است که ۶۲۳ هزار و ۲۶۹ نفر از این تعداد را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه طی بررسی‌‌های انجام شده دریافتیم با وجود اینکه نیمی از جمعیت استان بانوان هستند اما سهم زنان در حوزه نیروهای شاغل در اقتصاد پایین است، خاطرنشان کرد: ۱۱ و یک دهم درصد اشتغال استان در اختیار بانوان قرار دارد حال آن که سهم آقایان از این اشتغال 98.9درصد است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اظهار کرد: 16.32 درصد پست‌‌های مدیریتی در استان در اختیار زنان است که از این نظر قزوین رتبه نخست را در کشور دارد.

 

کسب‌وکارها منطبق بر توان محیط زیست باشد

پرهیزگاری عضو هیئت رئیسه زنان بازرگان استان قزوین نیز در این جلسه گفت: استان قزوین یکی از قطب‌‌های توسعه و صنعت در کشور به شمار می‌‌رود.

وی با اشاره به اینکه کسب‌وکارها باید به سمتی برود که منطبق بر توان محیط زیست باشد، عنوان کرد: علی‌رغم نگاه دلسوزانه مسؤولان، به سبب اعمال نشدن قوانین، کسب‌وکارهای فراوانی که در بستر رودخانه قرار داشتند در سیل اخیر از بین رفت.

وی بیان کرد: توسعه باید سه محور محیط زیست، فرهنگ و اقتصاد را داشته باشد تا در گذر زمان پیشرفت کرده و حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله مانعی در راه رشد توسعه نباشد.

 

قزوین زیرساختی در حوزه ورزش بانوان ندارد

مهدیه قافله‌باشی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: زیرساخت ورزش در حوزه بانوان یکی از مشکلات بزرگی است که در استان با آن روبرو هستیم.

وی افزود: زیر ساخت ورزش در مناطق کم برخوردار به هیچ عنوان فراهم نیست و لازم است که این زیرساخت‌‌ها فراهم شود.

قافله باشی گفت: قزوین شهری است که هنوز تقابل بین سنت و مدرنیته در آن مشاهده می‌شود زیرا بسیاری از بانوانی که در مناطق کم برخوردار زندگی می‌‌کنند، به سبب مسائل فرهنگی با وجود اینکه لوازم ورزشی در پارک‌‌های اطراف محل زندگیشان وجود دارد، اما نمی‌‌توانند به سادگی از این وسایل استفاده کنند.

 

پوکی استخوان در بین بانوان بالا است

منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: پوکی استخوان در بانوان بالا است و ضرورت دارد که فعالیت بدنی در بانوان افزایش یابد.

مهرام تصریح کرد: ۶۱ درصد از همکاران ما در این مجموعه خانم‌‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه دو مشکل جدی در حوزه زنان وجود دارد که مختص قزوین هم نیست، گفت: آمار جمعیتی سال جاری ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را نشان می‌‌دهد این در حالی است که احتمال می‌‌دهیم یک هزارم درصد از زنان استان به سرطان‌‌های زنانه دچار شوند.

این مسؤول افزود: بهتر است قانونی گذاشته شود تا کودک همسری از جامعه برچیده شود زیرا کودکانی که ازدواج کرده و صاحب فرزند می‌‌شوند، نمی‌‌توانند فرزندی سالم و قوی به دنیا بیاورند و یا اینکه به بدن خود آسیب می‌‌زنند.

وی افزود: با توجه به اینکه جمعیت جامعه ما رو به پیری است و باید تلاش کنیم که جمعیت جوان بیشتر شود اما لازم است شرایط برای بانوانی که نمی‌‌خواهند فرزنددار شوند نیز فراهم شود.

مهرام با بیان اینکه دولت و مجلس در برخی از لوایح تندروی داشتند و باید این قوانین مجدد بررسی شود، ادامه داد: با توجه به اینکه در بسیاری از شرکت‌‌ها و ادارات افراد به صورت رسمی مشغول به کار نیستند، پس از بارداری از کار کنار گذاشته می‌‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در پایان یادآور شد: برخی از مادران که به هر دلیلی نمی‌‌خواهند فرزندی داشته باشند باید در امنیت فکری قرار گیرند چراکه در صورت بارداری ناخواسته امکان سقط غیر قانونی و میکروبی وجود خواهد داشت و این امر در طول زمان ثمری ندارد مگر اینکه فرزندان پس از به دنیا آمدن دچار معلولیت‌‌های جسمی، حرکتی و ذهنی خواهند شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول