اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

برپایی نمازجمعه در 25 شهر استان بوشهر/ نهضت‌ «کمک به مساجد» احیاء شده است

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بوشهر گفت: اکنون نماز جمعه در ۲۵ شهر استان بوشهر برپا می‌شود که ۶ شهر و روستای دیگر استان بوشهر نیز متقاضی برپایی ستاد نماز جمعه شدند.

برپایی نمازجمعه در 25 شهر استان بوشهر/ نهضت‌ «کمک به مساجد» احیاء شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام یعقوب بهمیاری ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: شهرهای اهرم، کاکی و آبدان امام جمعه موقت دارند و فرایند گزینش امام جمعه آنها در حال انجام است و شهرهای ریز، تنگ ارم و بوشکان و دوراهک و روستاهای طلحه و زیارت نیز متقاضی برپایی نماز جمعه هستند.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بوشهر بیان کرد: یکی از شاخصه‌های مهم برای برپایی ستاد نماز جمعه شاخص جمعیتی است که پس از بررسی نسبت به درخواست‌های ارائه‌شده تصمیم‌گیری می‌شود و همچنین باید فرم‌های جدید ابلاغی که معیارهای موردنیاز جهت برپایی نماز جمعه در مکان‌های جدید ابلاغ کرده تکمیل و پس از ارائه نظر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برای تصمیم‌گیری نهایی به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ارسال شود.

جوانان 70 درصد ستادهای نماز جمعه را تشکیل می‌دهند

بهمیاری بابیان اینکه جوان‌گرایی و مهیاکردن فضا برای مدیریت جوانان در عرصه مدیریتی ستاد نماز جمعه‌های استان بوشهر نیز الگو مدنظر قرارگرفته است افزود: شد ۷۰ درصد از ستادهای نماز جمعه استان بوشهر را جوانان تشکیل داده‌اند و در برخی نقاط ۱۰۰ درصد اعضا را جوانان تشکیل می‌دهند، چراکه انگیزه‌ای که در جوانان وجود دارد قطعاً موجب تحول در این مجموعه خواهد شد.

برپایی نمازجمعه در 25 شهر استان

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بوشهر گفت: اکنون نماز جمعه در ۲۵ شهر استان بوشهر برپا می‌شود که ۶ شهر و روستای دیگر استان بوشهر نیز متقاضی برپایی ستاد نماز جمعه شدند.

وی تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید در قسمت‌های مختلف نماز جمعه برای مردم و مخاطبان تبیین شود که این مهم در استان بوشهر با نگاه بومی طراحی و تا مرحله اجرایی پیش رفته است.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بوشهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با گرامیداشت چهلمین سال اقامه نماز جمعه در کشور گفت: در این راستا از یکم تا هفتم مردادماه ۶۰۰ برنامه در روستاها و شهرهای استان اجرا می‌شود که شامل مسابقه‌های مقاله و شعر نویسی، نقاشی، دیدار با خانواده‌های شهدا و افراد تأثیرگذار در برگزاری نماز جمعه است.

بهمیاری بابیان اینکه تریبون نماز جمعه به عنوان یک تریبون تأثیرگذار مطرح است گفت: در استان بوشهر نیز برای تریبون نماز جمعه هر هفته درخواست‌های قابل‌توجهی برای سخنرانی و همچنین پیشنهاد طرح موضوع‌های مختلفی ارائه می‌شود.

ستاد نماز جمعه برازجان، ستاد نمونه استان

بهمیاری اظهار داشت: عملکرد موفق ستاد نماز جمعه برازجان باعث شده تا به عنوان ستاد نماز جمعه نمونه استان بوشهر انتخاب شود و راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی از شاخص‌های مهم در انتخاب ستاد نماز برازجان به عنوان ستاد برتر بوده است.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بوشهر افزود: این قرارگاه فرهنگی با برخورداری از مسجد جامع همراه با اقامه نماز در سه نوبت، حسینیه، کتابخانه دیجیتال، سالن ورزشی، بازارچه متقین و همچنین راه‌اندازی نهضت‌های مسجد سازی و احداث خانه عالم باعث پویایی ستاد نماز جمعه شهرستان دشتستان شده است.

وی بابیان اینکه در قالب این نهضت‌ها با کمک شرکت سیمان دشتستان در زمینه تأمین سیمان تاکنون ۱۵۰ مسجد تعمیر، ۱۵ مسجد و ۱۰۰ خانه عالم احداث‌شده است افزود: رویکرد جدید ما در ستادهای نماز جمعه در سراسر کشور تبدیل مساجد به محل برگزاری نماز جمعه است.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بوشهر بابیان اینکه فضای همدلی و وحدت در استان بوشهر حاکم است خاطرنشان کرد: اگر انتقادی نیز در نماز جمعه‌ها صورت می‌گیرد به‌دوراز هرگونه غرض‌ورزی و در راستای منافع مردم و انقلاب است.

بهمیاری اظهار داشت: ارتباط و انس با جوانان سرلوحه کارهای ماست و در همین راستا در برخی از ستادهای نماز جمعه استان بوشهر جمع‌های تخصصی نخبگانی در زیر نظر امام جمعه شکل‌گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول