اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

«علی برکت‌الله» رئیس شورا به نیروهای شهرداری!

بستانکاری پیمانکاران از شهرداران مناطق 3 و 4، خاکی بودن برخی از معابر این مناطق و موضوع مشخص شدن دقیق تعداد افراد بکارگیری شده در شهرداری از موضوعاتی بود که درصحن شورا مطرح شد و «علی برکت‌الله» رئیس شورا را در پی داشت.

«علی برکت‌الله» رئیس شورا به نیروهای شهرداری!

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کامران گردان امشب در جلسه علنی شورای شهر به نامه‌های خوب و طرح‌های اثرگذار و قابل قبول برای شهر از شورا به شهرداری اشاره کرد و افزود: تاریخ اجرای نامه‌ها و کمیسیون‌ها نزدیک است.

وی خواستار تعیین زمانی برای حضور شهردار در شورا و در میان گذاشتن مسائل با وی شد و گفت: باید زمانی برای بیان مسائل به منظور بهبود کارها با شهرداری داشته باشیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای شهر همدان نیز در نطق پیش از دستور با بیان سه تذکر، تصریح کرد: نامه‌ای اوایل تیرماه به شهرداری در خصوص اعلام گزارش سه دوازدهم بودجه عملکردی 98 به شهرداری ارائه شده که تا امروز اعلام نکرده‌اند و جوابیه‌ای در خصوص تاخیر نیز نداده‌اند.

اکبر کاووسی‌امید در تذکر دوم به نارضایتی از وضعیت آسفالت در منطقه سعیدیه به دلیل تعریض در مقابل ورزشگاه شهید شمسی‌پور اشاره کرد و افزود: خواسته اداره کل ورزش و جوانان این است طبق تفاهم‌نامه این منطقه توسط شهرداری منطقه یک آسفالت‌ریزی انجام و دیوارکشی محوطه تکمیل شود.

وی با اشاره به بستانکاری پیمانکاران از شهرداران مناطق 3 و 4، خاطرنشان کرد: به این دلیل پیمانکاران تمایلی به حضور در امور این مناطق ندارند.

کاووسی‌امید ادامه داد: 8 میلیارد تومان از بودجه مناطق 3 و 4 در مجموع 18 میلیارد تومان کمک از ستاد به مناطق است و 10 میلیارد تومان از مناطق بازآفرینی است.

وی گفت: بخش عمده بودجه عمرانی از این مناطق در نظر گرفته شده و در صورت عدم تحقق پروژه‌های عمرانی پیشروی نخواهد داشت و شهردار باید تمهیدات لازم را در این مناطق داشته باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز اظهار کرد: در مقایسه با سال قبل حجم زیادی بالغ بر چند 10 هزار تن آسفالت‌ریزی اجرا شده است اما هنوز بسیاری از معابر مناطق 3 و 4 هنوز خاکی است و برخی معابر مناطق یک و 2 نیز نیاز به روکش آسفالت دارد.

علی فتحی با بیان اینکه تحقیقات میدانی نشان از وضعیت پایین آسفالت دارد یادآور شد: در آمار می‌گویند آسفالت‌ریزی انجام شده اما آنچه می‌بینیم اینگونه نیست. 

وی بیان کرد: حوزه فنی و عمرانی مناطق گزارشی در خصوص آسفالت‌ریزی به شهردار ارائه دهند تا شهردار به شورا ارائه دهد و وضعیت مشخص شود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز با اشاره به قوانین جذب نیرو در شهرداری‌ها گفت: این امر باید طبق قانون از طریق آزمون به صورت پیمانکاری و در شهریورماه صورت گیرد و هرگونه بکارگیری نیرو تحت هر عنوانی بدون اخذ مجوز ممنوع است.

جواد گیاه‌شناس با تذکر در خصوص نیروهای بکارگیری شده در شهرداری همدان تصریح کرد: باید در این خصوص تذکر داده شود و اگر قصد بکارگیری نیرو توسط شهرداری وجود دارد این امر اعلام عمومی شود تا زمینه عدالت رعایت شود.

رئیس شورای شهر همدان نیز در خصوص بکارگیری نیروهای در شهرداری گفت: قرار است شهردار در این خصوص طی نامه‌ای در این خصوص جواب دهد؛ باید مشخص شود 11، 23 یا 17 نفر نیرو آمده‌اند؟

در ادامه اعضا به 33 نفر نیروی بکارگیری شده اشاره کردند که گردان، افزود: این 33 نفر هم بگذارید؛ علی برکت‌الله!!

وی خاطرنشان کرد: اگر قانون در خصوص بکارگیری نیروهای در شهرداری رعایت نشده باشد باید پاسخگو باشند.

رئیس شورای شهر همدان ادامه داد: چند سال است سازمان‌های شهرداری با سرپرست اداره می‌شوند و این مشکلی است که شهردار برای حل آن باید ترتیبی دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان نیز با دو تذکر در رابطه با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اظهار کرد: این سازمان بعد از 6 ماه از تبدیل به سازمان هنوز معاونت ورزشی ندارد و در اساسنامه مشکل دارد.

رضوان سلماسی در ادامه با اشاره به بودجه یک‌میلیارد و 200 میلیون تومانی تیم فوتبال شهرداری در سال گذشته گفت: سال گذشته یک‌میلیارد و 700 میلیون تومان برای این تیم هزینه شد اما تیم سقوط کرد؛ با این وضعیت وقتی نتیجه‌ای نمی‌گیریم این هزینه کردن چه فایده‌ای دارد؟

انتهای پیام/89039/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول