اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

دستگیری باند آدم‌ربایی کودک 8 ساله کرمانی

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: یک باند آدم‌ربایی از استان‌های مجاور شرقی که اواخر اردیبهشت ماه امسال نقشه ربودن فرزندی از اهالی شهرستان کرمان را جهت اخاذی کشیده و اجرا کردند، دستگیر شدند.

دستگیری باند آدم‌ربایی کودک 8 ساله کرمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار عبدالرضا ناظری امروز در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات دستگیری باند آدم‌ربایی در استان اظهار داشت: در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری یک باند آدم‌ربایی از استان‌های مجاور شرقی ما نقشه ربودن فرزندی از اهالی شهرستان کرمان را جهت اخاذی می‌کشند.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: در ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح ۳۰ اردیبهشت ماه پسر بچه ۸ ساله سوار سرویس مدرسه می‌شود که این خودرو توسط آدم‌رباها سرقت می‌شود و به حاشیه شهر می‌روند و ماشین را تعویض و کودک را در صندوق عقب ماشین قرار می‌دهند.

ناظری عنوان کرد: این آدم‌ربایی ابتدا توسط یک زن و دو مردم انجام می‌شود و در این زمینه رابطی هم وجود داشته که بعد از انتقال این کودک به شهرستان‌های شرقی استان کرمان و بعد از انجا به استان شرقی همجوار انتقال داده می‌شود و این کودک به مدت ۲۸ روز در استان شرقی همجوار توسط  عواملی که از قبل آنجا سپرده بودند نگهداری می‌شود.

وی تصریح کرد: همکاران ما در نیروی انتظامی بلافاصله بعد از اعلام آدم‌ربایی با دستور مقام قضائی بلافاصله وارد اقدامات اطلاعاتی شدند و بعد از انجام کارهای فنی و اطلاعاتی افراد این باند شناسایی شده و به دلیل اینکه خطری برای کودک وجود داشت ابتدا نسبت به آزادسازی گروگان ۸ ساله از دست آدم‌ربایان اقدام صورت گرفت.

ناظری بیان داشت: بلافاصله با اقدامات عملیاتی در استان‌های مختلف که این افراد مخفی شده بودند مخفیگاه‌های آنها شناسایی و با اخذ نیابت قضائی آنها دستگیر شدند ،این پرونده توسط پلیس آگاهی تکمیل و در اختیار مراجع قضایی برای برخورد قاطع و قانونی با این افراد قرار داده شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: این گروه آدم‌ربایی در ابتدا از خانواده این کودک درخواست ۵۰۰ سکه بهار آزادی که حدود ۲ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان بود را در قبال آزادی کودک کرده بودند و نزدیک ۷۰ سکه بهار آزادی تحویل آدم‌رباها شده بود که بعد از دستگیری این افراد ماشین و وسایلی که با این سکه‌ها خریداری شده بود به این خانواده بازگردانده شد.

انتهای پیام/80018/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول