اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

گسترش همکاری‌های ازبکستان و سازمان تجارت جهانی

نماینده دائم ازبکستان در سازمان ملل با رئیس سازمان تجارت جهانی دیدار و در مورد گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل گفت‌وگو کرد.

گسترش همکاری‌های ازبکستان و سازمان تجارت جهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «الغ‌بیگ لاپس اف» نماینده دائم ازبکستان در سازمان ملل با «روبرتو آزودو» رئیس سازمان تجارت جهانی دیدار و در مورد گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل گفت‌وگو کرد.

در این دیدار درباره چشم انداز همکاری‌های دوجانبه بین ازبکستان و سازمان تجارت جهانی تبادل نظر شد.

طرف ازبکستان به رئیس سازمان تجارت جهانی یادداشت تفاهم جدیدی را در مورد رژیم تجارت خارجی ازبکستان که به عقیده رئیس سازمان، دال بر آغاز پروسه رسمی گفت‌وگوهای پیوستن ازبکستان به سازمان تجارت جهانی است، تقدیم کرد.  

در این دیدار تاکید شد که نخستین بار در 15 سال توسط ازبکستان سند رسمی برای ارائه به کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی تنظیم شده است.

رئیس سازمان تجارت جهانی اظهار داشت: اصلاحات گسترده‌ای که به ریاست «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان انجام می‌گیرد، یک عامل مهم در توسعه بیش از پیش روابط سیاست خارجی و اقتصاد خارجی این جمهوری می‌باشد.

آزودو همچنین اظهار داشت: نمایندگان دبیرخانه تمام کمک‌ها و حمایت‌های مورد نیاز به ازبکستان در این پروسه از جمله برگزاری موفقیت آمیز نشست دوره‌ای گروه کاری در عضویت ازبکستان در سازمان تجارت جهانی در سال 2019 میلادی را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول