اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

صادرات سیمان بنیاد مستضعفان به 15 کشور/در پرداخت مالیات شفاف هستیم

رئیس هیأت امنای بنیاد مستضعفان گفت: همه شرکت‌های بنیاد مستضعفان تا پایان سال 96 مالیات را پرداخت کرده و مفاصاحساب دریافت کرده‌اند.

صادرات سیمان بنیاد مستضعفان به 15 کشور/در پرداخت مالیات شفاف هستیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد سعیدی‌کیا امروز در مراسم معارفه پرویز فتاح به عنوان رئیس جدید بنیاد مستضعفان و معارفه خود به عنوان رئیس هیأت امنای بنیاد مستضعفان که طبق حکم مقام معظم رهبری انجام شده است، گفت: 5 سال قبل هنگامی که مقام معظم رهبری حکم ریاست بنیاد را برای اینجانب صادر کردند، مطالبی را مورد تأکید قرار دادند که به جهت‌گیری‌های بنیاد مستضعفان تبدیل شد.

وی افزود: در این باره می‌توان به تأکیداتی نظیر تبدیل بنیاد به بنیاد مستضعفان، خارج کردن یک نقطه محروم از استضعاف، کاهش بروکراسی، ترویج مدیریت جهادی، ترویج مدیریت فرهنگی، مدیریت بهینه فعالیت‌های اقتصادی و به کارگیری جوانان اشاره کرد. 

رئیس هیأت امنای بنیاد مستضعفان ادامه داد: بنیاد علوی بازوی بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی بوده و است که در سال 93، حدود 60 میلیارد تومان بودجه داشت و در سال 97 این رقم به 515 میلیارد تومان رسید و مصوب سال 98 این بنیاد 700 میلیارد تومان است. 

سعیدی‌کیا ادامه داد: بیش از 80 هزار مدارک مربوط به سند مناطق محروم در این مدت تحویل مردم شده است، ضمن آنکه تأمین خانه برای خانواده‌های پرمعلول به جدیت دنبال شد. 

وی افزود: حمایت از خانوارهای مستضعف با سه نوزاد و بیشتر انجام شد، مدارس و بیمارستان‌هایی ساختیم، ضمن آنکه بنیاد تلاش کرد کل سیمان مورد نیاز برای بازسازی مناطق سیل‌زده و آسیب‌دیده از حوادث طبیعی را تأمین کند. 

رئیس هیأت امنای بنیاد مستضعفان ادامه داد: با همکاری بنیاد علوی، بانک سینا و ریاست جمهوری برای طرح‌های اشتغالزا و زودبازده در دو سال اول، سالانه 20 میلیارد تومان و در سال سوم 25 میلیارد تومان تسهیلات 8 درصد پرداخت شد که 10 درصد این سود توسط بنیاد علوی و نهاد ریاست جمهوری 8 درصد توسط مردم پرداخت می‌شد.

سعیدی‌کیا ادامه داد: تا تیرماه امسال 3700 واحد از این طرح‌ها به تصویب بانک سینا رسید، 3200 طرح تضمین آوردند، قرارداد منعقد شد و وام گرفتند و 2200 واحد به بهره‌برداری رسید که محصولات آن در بازار است.

وی گفت: در راستای خارج‌سازی یک منطقه از محرومیت با کار کارشناسی بنیاد علوی چندین منطقه انتخاب شد که اولین آن قلعه گنج بود.

رئیس هیأت امنای بنیاد مستضعفان تأکید کرد: ما تأکید کردیم که محرومیت با پول نفت رفع نمی‌شود، بلکه کشور با مغزها و دست‌های مردم آباد می‌شود و در قلعه‌گنج مدل ‌آبادانی و پیشرفت طراحی و به اجرا گذاشته شد.

سعیدی‌‌کیا ادامه داد: همچنین گروه‌های توسعه روستایی در مساجد تشکیل شد و با کمک مالی مردم و بنیاد علوی به اعضای گروه‌ها وام تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: به گواه استاندار کرمان، نرخ بیکاری در قلعه‌گنج پس از فعالیت‌های بنیاد از 25 درصد، تک‌رقمی شد و میزان جرم 70 درصد کاهش یافت و تلاش کردیم، این الگو به بسیاری از مناطق تعمیم یابد و الگوی مذکور به همه استانداران در طرح آبادانی و پیشرفت ابلاغ شده است.

رئیس هیأت امنای بنیاد مستضعفان گفت: در 11 نقطه دیگر این طرح آغاز شده و 1600 روستا تحت پوشش طرح هستند. 

سعیدی‌کیا افزود: کارگروه ساماندهی با حضور مدیران باتجربه در بنیاد شکل گرفت و تعداد هلدینگ‌های بنیاد از 22 به 10 هلدینگ کاهش یافت. 

وی افزود: همچنین 9 شرکت بنیادی وارد بورس شدند و شرایط ورود 11 شرکت دیگر به بورس فراهم شده است. 

رئیس هیأت امنای بنیاد مستضعفان افزود: در راستای به کارگیری جوانان متعهد، این جوانان از طریق ستادها و هلدینگ‌ها فراخوان شدند در گروه‌های 20 نفری گزینش شده‌اند، 144 نفر انتخاب شدند، کلاس‌های مدیریتی و آشنایی با بنیاد برای آنها برگزار شد، گروه اول هم به سفر راهیان نور اعزام شدند و تاکنون 44 نفر توسط کمیته انتصابات بنیاد مستضعفان انتخاب و به عضویت هیأت مدیره بنیاد در آمدند.

سعیدی‌کیا با بیان اینکه در راستای حمایت از شرکت‌های کوچک، بنیاد مستضعفان در مناقصات کمتر از صد میلیارد تومان حضور نمی‌یابد، گفت: فولاد تولیدی بنیاد مستضعفان امروز به 15 کشور جهان صادر می‌شود.

وی گفت: آزادراه تهران - شمال با تفاهم کامل دولت و بنیاد به خوبی در حال تکمیل است و منطقه یک آن در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود.

رئیس هیأت امنای بنیاد مستضعفان افزود: صادرات بنیاد از رقم 300 میلیون یورو در سال 94 به 900 میلیون یورو در سال 97 رسیده است. 

سعیدی‌کیا ادامه داد: فروش شرکت‌های بنیاد به 36 هزار میلیارد تومان در سال 97 رسید و رشد 15 درصدی داشت.

وی ادامه داد: همه شرکت‌های بنیاد مستضعفان تا پایان سال 96 مالیات را پرداخت کرده و مفاصاحساب دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول