اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان موزه عَملی دفاع مقدس هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان موزه دفاع مقدس را راهکار انتقال فرهنگ ایثار و مجاهدت به نسل‌های آینده دانست و گفت: تهیه مستند از یادگاران دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین بستری است که می‌تواند فرهنگ این دوران را به نسل‌های بعد انتقال دهد.

خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان موزه عَملی دفاع مقدس هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جلسه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با موضوع مأموریت‌های دستگاه‌های اجرایی در ساخت موزه دفاع مقدس گیلان با حضور آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در گیلان، سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، سرپرست استانداری و برخی از مسؤولان استانی برگزار شد.

موزه دفاع مقدس راهی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در این دیدار با بیان اینکه موزه دفاع مقدس یکی از راهکارهای انتقال فرهنگ ایثار و مجاهدت به نسل‌های آینده است، اظهار کرد: موزه ریشه در تاریخ ایران و اسلام دارد و در این راستا بزرگ‌ترین نماد توحید کعبه است.

آیت‌الله رسول فلاحتی با اشاره به وجود موزه در تاریخ دو هزار ساله ایران تصریح کرد: خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان موزه عملی دوران دفاع مقدس هستند، بنابراین؛ تهیه مستند از یادگاران دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین بستری است که می‌تواند فرهنگ این دوران را به نسل‌های بعد انتقال دهد.

وی تهیه فیلم و مستندات از رزمندگان دوران دفاع مقدس برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: احداث موزه دفاع مقدس گیلان بسیار ارزنده و ماندگار است و  باید عمیقانه و مدبرانه ساخته شود.

 

افتتاح ۱۰ موزه دفاع مقدس کشور در دهه فجر امسال

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این دیدار با اشاره به افتتاح ۱۵ موزه دفاع مقدس در استان‌های مختلف کشور اظهار کرد: دهه فجر امسال ۱۰ موزه دفاع مقدس توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

سردار سرتیپ بهمن کارگر به عقب‌ماندگی گیلان در احداث موزه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ۱۰ هکتار زمین برای موزه دفاع مقدس گیلان اختصاص داده شده و باید این عقب‌ماندگی به سرعت جبران شود.

وی با بیان اینکه داشتن موزه دفاع مقدس حق گیلان است، تصریح کرد: اراده برای احداث موزه دفاع مقدس باید در گیلان وجود داشته باشد ضمن اینکه شهرداری‌ها پایه و اساس موزه‌های دفاع مقدس در کشور هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر تقسیم کار دستگاه‌های مختلف برای احداث موزه دفاع مقدس در گیلان تأکید کرد و گفت: برای احداث موزه دفاع مقدس در گیلان نیاز به ارائه خدمات توسط نهادهای مختلف است.

کارگر با اشاره به اینکه مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس موزه‌های طبیعی هستند، بیان کرد: سال گذشته هفت میلیون نفر به راهیان نور رفتند تا از نزدیک آنچه در موزه‌های دفاع مقدس به نمایش گذاشته می‌شود را لمس کنند.

 

 

استفاده از خیرین برای ساخت موزه دفاع مقدس گیلان

سرپرست استانداری گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت موزه دفاع مقدس برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: موزه دفاع مقدس باید یکی از زیباترین مجموعه‌های فرهنگی گیلان باشد زیرا بهترین عرصه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

ارسلان زارع، مردم گیلان را شایسته داشتن بهترین و زیباترین موزه دفاع مقدس در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دانست و بیان کرد: تقسیم کار اولیه برای احداث موزه دفاع مقدس گیلان انجام شده است.

وی خواستار استفاده از خیران برای احداث موزه دفاع مقدس گیلان شد و گفت: امیدواریم بخشی از اعتبارات از محل منابع ملی تأمین شود.

گیلان آخرین استان احداث موزه دفاع مقدس در کشور

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اختصاص ۱۰ هکتار زمین از طرف سپاه قدس گیلان برای احداث موزه دفاع مقدس در جاده رشت به تهران اظهار کرد: بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان احداث موزه دفاع مقدس گیلان را به عهده گرفته است.

سرهنگ عباس بایرامی با بیان اینکه گیلان سی‌ویکمین و آخرین استان در احداث موزه دفاع مقدس است، بیان کرد: امید داریم موزه دفاع مقدس استان سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/84007

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول