اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

افزایش شدید مرگ و میر جوانان آمریکایی

محققان در بررسی‌های خود دریافتند، نرخ مرگ و میر میان جوانان آمریکایی به میزان قابل توجهی افزایش یافته که نشأت از مصرف الکل و مواد مخدر می‌گیرد.

افزایش شدید مرگ و میر جوانان آمریکایی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی آماری جدید نشان می‌دهد میزان مرگ و میر در بین جوانان آمریکایی افزایش یافته است. 

این بررسی که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها صورت گرفته بیانگر‌ آن است که از سال 2010 به بعد مرگ و میر میان افراد زیر 45 سال آمریکایی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. 

به گفته کارشناسان علمی، مرگ و میر میان آمریکایی‌های سفیدپوست بیشتر از سایر نژادها شایع شده، اما به طور کلی میزان مرگ و میر در میان بزرگسالان جوان ایالات متحده در تمام نژادها افزایش یافته است.

به گفته متخصصان، شمار قابل توجهی از این روند صعودی مربوط به مصرف الکل، استعمال دخانیات و اوردزو در اثر مواد مخدر می‌شود. 

همچنین پیروی از سبک زندگی ناسالم، مانند مصرف غذاهای چرب، غذاهای فرآوری شده و عدم تحرک فیزیکی منجر به بروز چاقی و در پی آن بیماری‌های متعدد شده است. 

نتایج به دست آمده از جامعه آماری سی‌دی‌سی حکایت از آن دارد که  بحران مصرف بیش از حد مواد مخدر، همه جوانان آمریکایی (25-44 ساله) را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، از جمله آمریکایی‌های اسپانیایی که بیشترین آسیب از این روند صعودی را شامل شده‌اند.

اندرو فینلون پژوهشگر ارشد در دانشگاه مریلند به وال استریت ژورنال گفته: افزایش قابل توجه مرگ و میر در میان تمام نژادها نشان می‌دهد که  نه تنها سفیدپوستان، بلکه تمام نژادها تحت تأثیر اپیدمی مواد مخدر قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول