اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

گرمازدگی 9 شهروند استان فارس را راهی بیمارستان کرد

معاون اورژانس فارس گفت: به علت گرمای شدید هوا 9 شهروند فارسی به علت گرمازدگی راهی بیمارستان شدند.

گرمازدگی 9 شهروند استان فارس را راهی بیمارستان کرد

بهناز رستگارفر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با بیان اینکه از فروردین ماه امسال تاکنون ۹ نفر بر اثر گرمازدگی توسط امدادگران اورژانس درمان و به مراکز درمانی فارس انتقال یافتند، اظهار داشت: ۲نفر به دلیل وخامت حال توسط بالگرد‌های اورژانس به بیمارستان اعزام شدند.

وی با تاکید بر اینکه کودکان، سالمندان و زنان باردار با توجه به شرایط جوی استان بیشتر در معرض خطر گرمازدگی هستند و گرمازدگی می‌تواند در مراحل پیشرفته بسیار خطرناک باشد، افزود: با توجه به افزایش دمای هوا مردم استان برای حفظ سلامت خود، در ساعات اوج گرما از رفت و آمد غیرضروری در زیر تابش آفتاب خودداری کنند.

رستگارفر، نشانه‌های گرمازدگی را شامل احساس ضعف و خستگی، افزایش درجه حرارت بدن، قرمزی پوست، پوست گرم و خشک، خشکی لب ها، نبض تند، تنفس سریع، سردرد، تهوع، عدم هوشیاری عنوان کرد که در صورت تغییر نکردن این وضعیت، ممکن است فرد به کما برود و مرگ اتفاق بیافتد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در صورت مشاهده فردی که دچار گرمازدگی شده، او را به منطقه خنک و زیر سایه منتقل کنید و اگر این اقدامات موثر نبود، استفاده از وان آب سرد، دوش گرفتن و پاشویه با آب سرد، نوشیدن مایعات زیاد و خنک و دارای نمک و در نهایت انتقال به بیمارستان توصیه می‌شود.

وی از همه شهروندان خواست در این روز‌های گرم در صورت احساس ضعف و بی‌حالی در بدن، بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند تا درمان شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول