اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نماز جمعه نمودى از حاکمیت و اقتدار مسلمانان است

امام جمعه قیدار گفت: نماز جمعه نمودى از حاکمیت و اقتدار مسلمانان، نمایش سیاسى امّت اسلامى، مایه امیدوارى دوستان و ناامیدى دشمنان است.

نماز جمعه نمودى از حاکمیت و اقتدار مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه روز 23 ذی‌القعده روز زیارتی امام رضا علیه‌السلام از دور یا نزدیک است، اظهار کرد: چهار روز از سال بسیار مهم و حیاتی شامل روز غدیر خم، روز میلاد و روز مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و روز دحو الارض است که روزه‌اش بسیار سفارش شده و روزی است که رحمت خدا در زمین منتشر شده است.

امام جمعه قیدار با تاکید بر اینکه روز دحو الارض ارزش و اهمیت زیادی برای اهل عبادات و سالکان الی‌الله دارد، افزود:  اهل بیت علیهم السلام توصیه‌های زیادی درباره گرامیداشت این روز دارند، آن بزرگواران خودشان مراقب فرا رسیدن این روز بودند و زمانی که این روز فرامی‌رسید، یاران و اصحاب خویش را از آن باخبر می‌ساختند.

وی به دیدار هیأت عالی رتبه از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: یک هیأت عالیرتبه از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس روز دوشنبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند و رهبر معظم انقلاب در این دیدار، قضیه فلسطین را مسئله نخست و مهمترین مسئله دنیای اسلام دانستند و از ایستادگی و مقاومت شگفت‌آور مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت از جمله حماس، تمجید کردند.

موسوی پنجم مرداد چهل سالگی نماز جمعه و سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی را یادآور شد و گفت: نماز جمعه، شبکه گسترده و منسجم ولایت در جامعه دینی و کانون ارتباط مستمر و مستقیم امت با ولیّ الهی است.

امام جمعه قیدار تاکید کرد: نماز جمعه نمودى از حاکمیت و اقتدار مسلمانان، نمایش سیاسى امّت اسلامى، مایه امیدوارى دوستان و ناامیدى دشمنان است.

وی به ششم مرداد روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: آنچه در شرایط سخت کنونی ضرورت آن در جامعه بیش از پیش احساس مییشود، پرداختن به مقوله کارآفرینی است، زیرا کارآفرینی در چنین شرایطی منابع لازم برای ایجاد رشد و توسعه در زمینه‌های تولید و منابع انسانی را فراهم می‌کند و با ایجاد اشتغال و کسب و کار جدید بر توسعه محصولات و خدمات می‌افزایند.

موسوی با اشاره به سالروز بزرگداشت شیخ شهاب‌‌الدین سهروردی گفت: شیخ شهاب‌الدین سهروردی معروف به شیخ اشراق فیلسوف نامدار جهان اسلام از اهل شهر سهرورد شهرستان خدابنده بود که مکتب فلسفی اشراق را بنیان گذاری کرد.

وی با بیان اینکه 10 مرداد روز جهانى شیر مادر نام‌گذاری شده است، ادامه داد: در همه منابع اسلامی مثل قرآن کریم به عنوان مهمترین و اساسی‌ترین منبع، روایات پیامبر اکرم (ص) و معصومین (ع) مطالب مهمی در مورد تغذیه با شیر مادر و آثار و احکام آن آمده است.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول