اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

آموزش امدادی 2 میلیون دانش آموز در طرح «دادرس»

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: طی هفت سال گذشته بیش از دو میلیون دانش آموز در طرح «دادرس‌»آموزش‌های امدادی دیدند.

آموزش امدادی 2 میلیون دانش آموز در طرح «دادرس»

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر امروز در حاشیه بازدید از هفتمین المپیاد آماده( المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان) در اردوگاه شهید باهنر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفتمین دوره از مسابقات کشوری «دادرس» در دو بخش دختران و پسران برگزار شد ولی ۳۱ تیم به تهران اعزام شدند.

وی بیان کرد: دانش آموزان در بحث های امدادی، اطفای حریق، حمل مصدوم و کارهایی که در حوادث مختلف ممکن است با آن مواجه شوند با یکدیگر به رقابت می پردازند و در مقاطع مختلف آموزش می بینند که چطور خود و خانواده شان را به هنگام حادثه نجات دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در هفت سال گذشته بیش از دو میلیون دانش آموز در این طرح آموزش دیده‌اند، گفت: این آموزش ها در حدود ۸ هزار مدرسه کشور اجرا می شود.

پیوندی تصریح کرد: امیدواریم با پتانسیلی که در کشور وجود دارد و علاقه مندی دانش آموزان به آموزش های امدادی بتوانیم این نسل را که آینده سازان کشور هستند را با برخورد با حوادث با توجه به اینکه کشور ما کشور حادثه خیزی است آماده کنیم تا بتوانیم مصدومیت را کم کرده و جلو آرامش را بگیریم.

به گفته وی، آموزش این افراد تنها یک فرد نیست بلکه آموزش یک خانواده است.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: آموزش و پرورش همکاری خوبی در این مورد داشته و  می توانیم با مدارس بیشتری تفاهم و همکاری داشته باشیم و لازم است تا توانایی خود را در این مورد بیشتر کنیم.

پیوندی با بیان اینکه این طرح در عملیات واقعی نیز کاربرد دارد، عنوان کرد: در زلزله کرمانشاه یا سیل اخیر دانش آموزانی که در دوره های قبلی طرح دادرس شرکت کردند توانستند خیلی به ما و خانواده شان کمک کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا طرح دادرس به سایر کشور ها نیز آموزش داده خواهد شد، تصریح کرد: اولویت اول ما مردم کشور خودمان است و به طبع می توانیم این آموزش را به دیگران نیز منتقل کنیم و این موضوع هم در برنامه‌های ما هست.

پیوندی افزود: ما رده های مختلف را آموزش می‌دهیم اما‌ اولیت با دانش آموزان دبیرستانی است؛ این طرح به دانشجویان و رده های سنی پایین تر نیز آموزش داده می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: اساس کار ما در هلال احمر کار داوطلبی است و هدف ما رواج کار داوطلبی است.

وی اضافه کرد: در۱۵ آذر سال۹۱ که حادثه شین آباد رخ داد و ۲۷ دانش آموز دچار سوختگی شدند و دونفر جان باختند، این جرقه در جمعیت هلال احمر زده شد . این طرح نجات افراد در حوادثی مانند سیل است که آموزش های لازم ارائه می‌شود.

سعید بابایی معاون دانش آموزی جمعیت هلال احمر در حاشیه این جلسه در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: هفتمین المپیاد آماده ( المپیاد مهارت های امدادی دادرسان ) با حضور بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز پایه هشتمی برگزار شده است.

وی ادامه داد:۱۶ هزار تیم ۱۴ نفره آماده سازماندهی شدند و از بین این تعداد دانش آموز ۳۱ تیم پسر و ۳۱تیم دختر به رقابت پرداختند.

معاون دانش آموزی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد:این تیم ها در مرحله درون مدرسه ای،شهری ،شهرستانی واستانی رقابت کردندو در نهایت ۴۵۰پسر و ۴۵۰ دختر به مرحله نهایی رسیدند و از ۳۱ تیر لغایت ۷ مرداد به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول